به گزارش خبرنگار ایرنا خانم ماریا دوتسنکو روز سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی سازمان ملل متحد و ایران که در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان برگزار شد، بیان کرد: ایران نقش بسیار مهمی در همکاری با سازمان ملل داشته است.
وی افزود: ایران از نخستین موسسان همکاری در سازمان ملل بوده و از نخستین کشورهایی است که از سازمان ملل برای تاسیس دفتر نمایندگی در این کشور دعوت کرد.
وی ادامه داد: دیپلمات‌های ایرانی نفش بسیار مهمی در اجلاس سران سازمان ملل متحد داشته‌اند.
دوتسنکو با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری وزارت امورخارجه و خبرگزاری ایرنا در استانهای مختلف برگزار شده و سبب می‌شود تا مردم ایران از ارتباط صمیمانه ایران با سازمان ملل متحد اطلاع پیدا کنند.بیان کرد: تصاویر این نمایشگاه به خوبی نشان دهنده همکاری بین سازمان ملل متحد و ایران است.
وی همچنین گفت:این تصاویر بیانگر این است که ایران مخالف خشونت و همیشه حامی صلح و امنیت بوده است و ریاست جمهوری ایران در این تصاویر در حال مذاکره و صحبت در این خصوص می باشد.
در این نمایشگاه 65 قطعه عکس و اسناد تاریخی مهم نمایش داده می شود که می تواند برای پژوهشگران علاقه مند به علوم سیاسی، روابط و حقوق بین الملل، اساتید و دانشجویان مفید واقع شود.
گفتنی است این نمایشگاه با مشارکت مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، روزنامه اطلاعات و آرشیو عکس سازمان ملل متحد تا یازدهم تیرماه دایر است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.