به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: تغییر مکرر در مدیریت شهرداری ها و مدیران پایین دستی در مجموعه بزرگ شهرداری های کشور، توفیق چشمگیری را حاصل نخواهد کرد.
وی بیان کرد: شهرداران در دوره های گذشته و قبل و بعد از تشکیل شوراهای اسلامی خدمات شایسته ای در اراک انجام داده اند اما واقعیت آن است که وضعیت موجود پاسخگوی همه مطالبات مردم نیست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرداری های کشور در شرایط فعلی جامعه با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کنند و یکی از مشکلات گلوگاه های اصلی شهری، مسائل مالی است.
کریمی تصریح کرد: در خصوص مسائل مالی شهرداری ها، طرح درآمدهای پایدار شهری تهیه شده که به دلیل اهمیت موضوع، کمیسیونی نیز در این خصوص شکل گرفته و این طرح در مرحله جمع بندی نهایی و ورود به صحن مجلس است.
وی گفت: شهرداری ها با محدودیت های منابع مالی همراه هستند و باید برنامه ها و طرح ها بر اساس اولویت پیش رود و اعضای شوراهای اسلامی شهر باید از تجارب چهار دوره گذشته نیز بهره گیری های لازم را داشته باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت نکردن به موقع حقوق کارکنان شهرداری، تحقق نیافتن بودجه و درآمدهای بودجه، کاهش منابع درآمدی شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده صنایع و رکود در ساخت و سازها از دیگر مشکلات پیش روی شهرداری های کشور و اراک است.
کریمی تصریح کرد: شهرداری سازمانی است که بیش از 70 درصد از جمعیت کشور را پوشش خدماتی می دهد و با گستردگی و تنوع وظایفی که این نهاد برعهده دارد، باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.
وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات مالی، امکان تهاتر یک هزار میلیارد ریال برای شهرداری ها در نظر گرفته شده که این بخش می تواند منجر به گردش مالی و رفع بسیاری از مشکلات مالی دستگاه های اجرایی شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش های زیادی برای حل مشکلات اقتصادی صورت گرفته و برنامه های جامعی برای مقابله با تحریم ها در حال تدوین است که امید است اجرای آنها کمک ویژه ای به اقتصاد کشور کند.
وی تاکید کرد: بحث سرمایه گذاری در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید حمایت های لازم از سرمایه گذاران در بخش های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در خصوص پرداخت سهم عوارض آلاینده های کلانشهر اراک از سال 90 اقدام جدی صورت نگرفته بود اما در 2 سال گذشته پیگیری های جدی از سوی هر 2 نماینده مردم اراک در خانه ملت برای احیای حقوق تضییع شده مردم این شهر صورت گرفته است.
کریمی عنوان کرد: سهم جدید کلانشهر اراک از عوارض آلاینده ها از 20 درصد به 44 درصد افزایش یافته و سهم شازند در این راستا از 70 درصد به 46 درصد کاهش یافته اما تعیین سهم جدید اراک از این عوارض، هنوز هم قابل قبول نیست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تقاطع غیر همسطح سنجان نیز گفت: راه و شهرسازی استان مرکزی مدعی است که شهرداری اراک تعهدات خود را در خصوص تملک و آزاد سازی این مسیر انجام نداده که انتظار است این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
کریمی بیان کرد: در صورت انجام تعهدات شهرداری در این راستا، 100 میلیارد ریال تسهیلات اخذ شده از منابع ملی به این طرح تزریق خواهد شد.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک مجتبی عالیخانی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی گزارشی از نحوه فعالیت این سازمان ارائه کرد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.