مجید طبیب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: مجوز 26 نشریه دیگر استان مرکزی نیز به دلیل نداشتن انتشار منظم در معرض لغو شدن است.
وی اضافه کرد: عملکرد نشریات از سوی هیات نظارت بر مطبوعات کشور مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر اساس قانون هر گونه فعالیت پس از لغو مجوز جرم محسوب می شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: ماده 16 قانون مطبوعات برای صاحبان امتیاز نشریات محلی صراحت دارد و اگر بی نظمی در چاپ داشته باشند مشمول لغو پروانه می شوند.
وی اضافه کرد: برابر ماده 16 قانون مطبوعات کشور، صاحب امتیاز نشریه ها در مدت 6 ماه پس از صدور پروانه باید نسخه ای از کار خود را به چاپ برسانند در غیر این صورت مشمول اخطار کتبی می شوند و در صورت فرصت سوزی اعتبار پروانه لغو خواهد شد.
طبیب زاده افزود: نداشتن انتشار منظم سالانه نیز اگر بدون عذر موجه از دیدگاه هیات نظارت بر مطبوعات کشور مستوجب لغو پروانه است.
وی گفت: نشریه ای که سالانه منتشر می شود (سالنامه) از ماده مذکور مستثنی شده و درصورت نداشتن انتشار در مدت یک سال بدون عذر موجه، پروانه صاحب امتیاز لغو می شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: 30 نمایندگی نشریات سراسری در استان مرکزی فعالیت دارند که برخی از آن ها در پخش اقلاب چاپی نشریات سراسری همکاری موثری ندارند و برابر قانون به زودی مجوز نمایندگی آن ها لغو می شود.
وی یادآوری کرد: جذب آگهی از سوی مطبوعات توزیع شونده و خواننده دار از طرح های اولویت دار این اداره کل است که به زودی به دستگاه های اجرایی ارائه می شود.
100 نشریه محلی و 30 نمایندگی نشریات سراسری در استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.