به گزارش ایرنا، عبدالرضا خلیلی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در اراک، افزود: سهم بدهکاران قبض آب بها در استان مرکزی در مشترکان حوزه صنعتی و دولتی بیش از مشترکان خانگی است.
وی ادامه داد: فرسودگی شبکه آبرسانی در استان مرکزی موجب شده تا 11 درصد آب از چرخه مصرف خارج شود و تامین منابع مالی برای اصلاح و نوسازی این شبکه از اولویت های برنامه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: پنج درصد از طول وسعت سه هزار و 600 کیلومتری شبکه آبرسانی شخری استان مرکزی فرسوده است.
خلیلی افزود: میزان بارش در این استان نسبت به متوسط بلند مدت 18 درصد کاهش یافته و 50 درصد از بارندگی که منجر به تغذیه منابع آبی استان می شود کم شده است.
وی اظهار داشت: استان مرکزی از نظر میزان بارندگی در تغذیه منابع زیرزمینی در زمره پنج استان مشکل دار کشور است که با مدیریت مصرف و فرهنگ سازی می تواند از این شرایط عبور کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با وجود تنگناهای مالی 85 درصد طرح های آبرسانی این استان با صرف 250 میلیارد ریال انجام شده است و 2 طرح آبرسانی در شهرستان های دلیجان و محلات 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خلیلی افزود: در پنج سال اخیر، سرانه مصرف آب در استان 242 لیتر در شبانه روز بوده که با فرهنگ سازی به 210 لیتر رسید در حالیکه سرانه متعادل مصرف 150 لیتر در استان هدفگذاری شده است.
وی اظهار داشت: در شرایط کم آبی باید مدیریت سازگاری با مشکل را عملیاتی کرد و با بهره گیری از مشارکت مردمی با کمترین آسیب از وضعیت خاص عبور کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: این استان در ارایه خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب به مشترکان در زمره استان های پیشرو است و 60 درصد مردم از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند شده اند.
خلیلی افزود: 96 درصد مشترکان اراک از سیستم انشعاب فاضلاب بهره مند هستندد و تا پایان شهریور ماه جاری این شبکه تکمیل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: 250 لیتر در ثانیه سهم حقابه تالابکویری میقان از تصفیه خانه اراک است که حفاظت محیط زیست استان خواستار افزایش این سهم شده اما به دلایل خاص این تقاضا تا اطلاع ثانوی قابل انجام نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: سالانه حدود 40 میلیون مترمکعب آب برای نگهداری و حفاظت از عرصه تالابی میقان اراک آب نیاز است.
447 هزار مشترک آب و 255 هزار مشترک فاضلاب در استان مرکزی از خدمات شبکه بهره مند می شوند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.