سید شهاب الدین چاوشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر برنامه جدی در زمینهٔ تأمین منابع و صرفه‌جویی در مصرف آب نداشته باشیم، برای تأمین آب در استان به‌خصوص در فصل تابستان دچار چالش جدی خواهیم شد.
وی اظهارداشت: در 2 بخش تأمین و مدیریت مصرف آب اگر برنامه‌ریزی جدی نداشته باشیم در آستانه فصل گرما با چالش جدی تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی روبرو خواهیم شد.
وی با بیان این که برنامه‌ریزی لازم و جدی برای بهینه‌سازی مصرف و همچنین تأمین منابع آب باید در اولویت امور باشد، خاطرنشان کرد: باید از کارشناسان امر در این زمینه استفاده شود تا بتوانیم شاهد بروز بهترین تصمیم درزمینهٔ رفع مشکلات کم‌آبی باشیم.
استاندار سمنان با تأکید بر بهینه‌سازی مصرف آب در استان ، تصریح کرد: برنامه جامع بهینه‌سازی مصرف آب، می‌تواند سمنان را از تبعات خشکسالی و کم‌آبی دور کند.
چاوشی بیان داشت: در مصوبات نشست های متعدد بر لزوم توجه جدی به برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی مصرف آب تأکید شد و معتقد هستیم که می‌توان با به‌کارگیری افراد مجرب و کارشناس با جدیت طرح‌های کاهش مصرف آب را بررسی و ارایه کنیم.
وی با اشاره به کمبود نزولات آسمانی در استان ، گفت: کاهش بارش‌ و از آن مهمتر متناوب نشدن چرخه بارش باران در استان باعث وقوع پدیده خشکسالی در برخی مناطق استان شده است.
استاندار سمنان با بیان این که تشکیل کارگروه ملی سازگاری باکم آبی یک راهکار اساسی در دولت برای کاهش تبعات منفی خشکسالی است، افزود: تأمین آب به امنیت جامعه ارتباط دارد و باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشیم.
چاوشی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در راستای اجرایی کردن مصوبات شورای عالی سازگاری باکم آبی در استان سمنان بکوشیم و همچنین از ظرفیت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف به‌خوبی استفاده کنیم.
شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمیعت، یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی و حدود 180 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان هشت شهرستان دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.