به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک افزود: ادعای ریشه کنی اعتیاد در دنیا و جامعه کذب است و به هیچ عنوان نمی توان آن را مهار کرد اما با کار کارشناسی و اجرای برنامه های هدفمند می توان روند آن را کاهش و کنترل کرد.
وی بیان کرد: با وجود تلاش های گسترده در امر مبارزه با مواد مخدر در بخش های پیشگیری، مقابله و درمان، آمار گرایش افراد به مواد مخدر و جرایم مربوط به آن در کشور و استان مرکزی در حال افزایش است.
استاندار مرکزی ادامه داد: این مهم به معنای بی اثر بودن نشست ها و برنامه های مختلف نیست، بلکه عمق این معضل بالا است و شرایط جغرافیایی ایران و سود سرشار قاچاق مواد مخدر این معضل را برای ایران دوچندان کرده است.
آقازاده اظهار داشت: موفقیت در امر مبارزه با مواد مخدر بدون همکاری مردم، خانواده ها و دستگاه های خودجوش میسر نخواهد شد.
وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول سال های اخیر در راه مبارزه با موادمخدر بیش از سه هزار شهید و بیش از این تعداد، مجروح و جانباز تقدیم کرده است.
استاندار مرکزی افزود: معضل اعتیاد در جامعه به مسائل مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، گستردگی افسردگی و نبود نشاط اجتماعی مربوط است.
آقازاده بیان کرد: سالانه 500 تا 600 هزار نفر به زندان های کشور وارد و خارج می شوند که جرم درصد بالایی از این افراد مربوط به مواد مخدر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تامین مکانی برای غربالگری معتادان متجاهر از وظایف شهرداری است و از قول مساعد شهرداری اراک برای تامین این مکان بیش از سه سال می گذرد.
استاندار مرکزی افزود: تامین این مکان توسط شهرداری اراک مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این ایتان را داراست و شهرداری مکلف است تا نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دیگر مکانی را به صورت موقت یا دایم به این شورا اعلام کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بیش از 152 ویژه برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر در این استان پیش بینی شده است.
نبی الله شاه محمدی حیدری افزود: ستاد مبارزه با موادمخدر کشور شیوه نامه ای در خصوص اجرای برنامه های این هفته اعلام کرده که این شیوه نامه برای برش شهرستانی به فرمانداران این استان ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: ایجاد 2 مرکز جدید ترک اعتیاد ویژه زنان در استان مرکزی با جدیدت در دستور کار قرار دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: ایجاد 2 مرکز جدید ترک اعتیاد ویژه زنان در استان مرکزی با جدیدت در دستور کار قرار دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک هم در این نشست گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله کاهش اعتیاد یکی از برنامه های مهم شهرداری اراک است.
سعید بیاتیان افزود: برگزاری مستمر همایش های پیاده روی خانوادگی، آشنایی با خطرات ناشی از مصرف سوء مصرف مواد مخدر و نصب بنرهای آموزشی و تصاویر شهدای مبارزه با موادمخدر، توسط این نهاد با جدیت دنبال می شود.
وی بیان کرد: بحث تامین محلی برای غربالگری معتادان متجاهر نیز در دستور کار جدی شهرداری اراک قرار دارد و تاکنون مکان های مختلفی با حضور رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی بازدید شده و به دلیل شرایط ویژه مکانی آن هنوز این مهم محقق نشده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک اظهار داشت: مقرر شده این مکان تا سه ماه آینده تامین شود
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
از اول تا هشتم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده است.
3005/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.