دکتر فاطمه مهدویانی روز دوشنبه در آیین تجلیل از اهدا کنندگان خون استان مرکزی افزود: در این کلانشهر 51 نفر به ازای هر یک هزار نفر به صورت داوطلبانه برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه می کنند.
وی اظهار داشت: همه افتخاراتی که انتقال خون استان مرکزی دارد نتیجه همکاری و همراهی شهروندان به ویژه اهداکنندگان مستمر خون است.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: روحیه و حس نوع دوستی در کشور موجب شده تا مردم استقبال مناسبی در اهدا خون داشته باشند و این در حالی است که به غیر از کشور ترکیه در سایر کشورهای همسایه، اهدا خون به شکل جایگزین انجام می شود.
وی با یادآوری اینکه اهدای خون منحصر به فصل و مدت زمان خاصی از سال نیست، اظهار داشت: بیماران همیشه ایام سال به خون اهدایی نیاز دارند و این مهم توسط اهدا کنندگان مستمر تامین می شود.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: اهدای خون از 18 سالگی آغاز می شود و مردان در سال سه نوبت و زنان 2 نوبت می توانند خون اهدا کنند.
مهدویانی افزود: اهدای هر واحد خون به بخش های مختلف تقسیم و موجب می شود تا سه نفر از مرگ نجات پیدا کنند.
وی اظهار داشت: بخشی از خون اهدایی به نام پلاسما به خارج کشور ارسال و پس از تبدیل شدن به داروهای مورد نیاز، مجدد به داخل کشور باز می گردد.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی نیز گفت: انتقال خون استان موفق شده است با تلاش و استفاده از ظرفیت های موجود، نیازهای خونی را تامین و در این راستا اعتبارات ملی را جذب کند.
انتقال خون در استان مرکزی دارای هشت پایگاه خونگیری در اراک، محلات، دلیجان، ساوه، تفرش و آشتیان است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.