فتح الله حقیقی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان ساوه در اراک افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی در زمینه سوانح رانندگی برون شهری از جایگاه مناسبی در سطح کشور برخوردار نبوده و خستگی و خواب آلودگی از جمله مهمترین عوامل بروز حوادث رانندگی در این استان به شمار می رود این مجتمع ها با انجام کارهای کارشناسی در مرحله نخست در محورهای حادثه خیز استان ایجاد می شود.
وی ادامه داد: از چهار ماه گذشته با انجام نشست های تخصصی محورهای حادثه خیز بر اساس اولویت شناسایی و انجام کارهای کارشناسی با حضور دستگاه های مربوطه از جمله پایش تصویری، رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم هشدار دهنده برای کاهش حوادث رانندگی در این نقاط در حال انجام است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان و مردم را از دیگر عوامل کاهش حوادث رانندگی در جاده های استان دانست و گفت: امید است با رفع و برجسته سازی نقاط حادثه خیز و همکاری مردم بتوان رتبه استان را در زمینه کاهش حوادث رانندگی بهبود بخشید.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: اکنون جاده ساوه - همدان بیشترین آمار سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده است.
محمد بهاروند افزود: با پیگیری های انجام شده مجوز ایجاد سه مجتمع خدمات رفاهی برای کاهش حوادث رانندگی در این محور صادر شده و امید است بهره برداری از قسمت هایی از این مجتمع ها تا اربعین امسال برای استفاده زائران آغاز شود.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.