محمد رضا یحیایی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با اعتبار 27 میبیارد ریال از جمله طرح های ملی در فصل راه استان مرکزی است.
وی ادامه داد: در راستای این طرح عملیات لکه گیری و روکش محور خمین به اراک به طول هشت کیلومتر تا شهرک صنعتی کلید خورده است.
یحیایی بیان کرد: اجرای 2 طرح روشنایی در تقاطع فرنق و ازنوجان در خمین نیز آغاز شده و این طرح ها تا پایان تیرماه سال جاری به بهره برداری می رسند.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خمین گفت:35 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، نفت و گاز و متوازن در سال جاری برای اجرای طرح های مرمت، بهسازی، روکش، آسفالت، نصب علایم راه های ارتباطی اصلی و فرعی تعمیرات ماشین آلات و ساخت یک راهدارخانه در خمین مصوب شده است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خمین گفت: پنج نقطه پرخطر در جاده های خمین وجود دارد که عملیات ایمن سازی و رفع خطر آن ها از سال گذشته آغاز شده و امسال تداوم می یابد.
یحیایی افزود: تقاطع شهرک صنعتی خمین، فرفهان، حمزه لو ، طیب آباد و تقاطع ازنوجان مهمترین راه های پرحادثه خمین است و در صورت تخصیص اعتبار مصوب روند اجرای آن ها تسریع می شود.
وی خاطرنشان کرد: از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی در شهرها وجود راه ها ی مناسب و استاندارد است که باید برای دسترسی و ارتباط با سایر نقاط هر منطقه ای با افق دید مناسب طراحی شود.
یحیایی افزود: توسعه راه های ارتباطی از بسترهای لازم برای توسعه خمین است و راهسازی برای دسترسی به حمل و نقل آسان ، سرعت در حمل بار و مسافر و از همه مهمتر بالا بردن ضریب ایمنی و کاهش هزینه ها در دستور کار قرار دارد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 524 کیلومتر راه اصلی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.