احمد عروجی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تولید از سطح 50 هکتار گلخانه و چهار هکتار گلزار و فضای باز در خمین به دست آمده است.
وی اظهارکرد: از هر متر مربع از گلزارها و گلخانه های خمین به طور میانگین 60 تا 70 شاخه گل حاصل می شود که 90 درصد از گل های شاخه بریده تولیدی خمین مازاد بر مصرف است و به بازار گل تهران، شیراز، کرمانشاه و کرج ارسال می شود.
مسئول بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین گفت: سطح گلخانه های این شهرستان به دلیل کم آبی و روی آوردن بهره برداران به کشت گلخانه ای هفت هکتار افزایش یافته است.
عروجی، گل های گل شاخه بریده تولیدی خمین را گلایول در رنگ های مختلف، رز، زنبق، شب بو، مریم، بنفشه و لیلیوم عنوان کرد.
وی بیان کرد: 30 درصد از گلخانه های خمین مدرن هستند و در صورتی که تمامی سطح پرورش گل این شهرستان به گلخانه های نیمه مدرن و مدرن تبدیل شود بر کمیت و کیفیت تولید 100 درصد تاثیر می گذارد.
عروجی ادامه داد: گل های تولیدی این شهرستان به دلیل ماندگاری بازار پسند است اما و باید زیرساخت های صادراتی برای این محصول تکمیل شود تا سود حاصل از تولید نصیب دلالان و واسطه ها نشود.
وی افزود: راهکار توسعه رونق اقتصادی در حوزه گل و گیاهان این شهرستان راه اندازی پایانه صادراتی است و با راه انداری این زیرساخت مهم هزینه های صادراتی کاهش یافته و دسترسی صادرکنندگان به بازارهای جهانی و افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی نیز تسهیل می شود.
عروجی تصریح کرد: خدمات صادراتی نظیر حمل و نقل، گمرک، بیمه، استاندارد نیز با وجود پایانه صادراتی متمرکز می شود.
وی اضافه کرد:800 بهره بردار در خمین به صورت مستقیم به حرفه گلکاری اشتغال دارند و این شهرستان دومین تولید گننده گل شاخه بریده در استان مرکزی است.
52 درصد از جمعیت 105 هزار نفری خمین در قالب 14 هزار خانوار کشاورز هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.