به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز یکشنبه در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: در چهار سال اخیر نیز آمار شرارت در کلانشهر اراک 60 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت تلاش مجدانه ای دارد و هیچ کوتاهی و قصوری را نمی پذیرد.
فرمانده انتظامی در بخشی از سخنانش با اهمیت کنترل ترافیک در اراک گفت: در برخی از فصول سال تردد زوج و فرد در معابر پرتردد شهری اراک با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا و روان سازی حمل و نقل درون شهری باید برنامه ریزی شود.
وی اظهار کرد: معابر کم عرض و کمبود پارکینگ مناسب در هسته مرکزی شهر از جمله معضلات جدی در کلانشهر اراک است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: نصب دوربین مدار بسته (منتورینگ) در بوستان های کلانشهر اراک ضروری است چرا که کنترل تمامی این مناطق توسط گشت های پلیس امکان پذیر نیست.
سردار عزیزی افزود: ساماندهی دست فروشان و هفته بازارها، ایجاد نشاط اجتماعی، طراحی خطوط ویژه حمل و نقل درون شهری، ساخت سرعت گیرهای استاندارد، استقرار نگهبان محله، دوربین نظارتی اصناف و مکانی برای غربالگری معتادان از دیگر موضوعاتی است که باید در کلانشهر اراک به درستی مطالعه و اجرایی شود.
وی اظهار کرد: 11 هزار دستگاه خودروی نو پارسال در کلانشهر اراک شماره گذاری شده است و این حجم خودرو با زیرساخت های حمل ونقل درون شهری اراک تناسب ندارد.
وی تصریح کرد: در تماس با مرکز پلیس 110 باید ظرف 15 دقیقه نیرو به شرط فقدان ترافیک در محل حضور داشته باشد که این مهم همواره در دستور کار پلیس برای ارایه خدمات است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در 10 روز آینده مرکز تجمیع فرماندهی تماس ها در سطح استان راه اندازی خواهد شد و این سامانه در اراک از هشت خط تماس 18 خط افزایش می یابد.
کلانشهر اراک با 6 هزار و 252 هکتار وسعت، دارای بیش از 600 هزار نفر جمعیت است و آخرین کلانشهری است که به تصویب دولت رسیده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.