علی اکبر کریمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی با وزیر نیرو تکمیل این طرح مطرح شد و تامین اعتبار مناسب برای اتمام آن توسط وزارت نیرو نهایی شده است.
وی ادامه داد: آب بخش هایی از کلانشهر اراک از طریق چاه تامین می شود که با تکمیل این طرح ساکنان این مناطق نیز در پوشش آب سد کمال صالح قرار می گیرند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: استان مرکزی در منطقه خشک و نیمه خشک کشورواقع شده که در نشست اخیر با وزیر نیرو پیش بینی تامین آب مورد آشامیدنی، صنعت و کشاورزی استان در بلند مدت نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
کریمی توضیح داد: رفع مشکلات طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه نیز از دیگر محورهای مطرح شده با وزیر نیرو بود و قرار شد در اولین فرصت این مشکلات توسط وزارت نیرو رفع شود تا مردم شهرستان ساوه بتوانند از آب مناسب بهره مند شوند.
وی ادامه داد: موضوعات مربوط به رفع مشکلات طرح آبرسانی از چشمه هفتیان به شهرستان تفرش و روستاهای اطراف این شهرستان نیز از دیگر مسایلی بود که در این نشست پی گرفته شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، خروج نیروگاه شازند اراک از فهرست خصوصی سازی و اجرای طرح توسعه ای این نیروگاه را از مهمترین خواسته های مجمع نمایندگان استان مرکزی در نشست با وزیر نیرو عنوان کرد.
کریمی گفت: ایجاد طرح نیروگاه هزار و 800 مگاواتی در ساوه و زرندیه توسط وزارت نیرو پیگیری می شود و در صورت عملیاتی نشدن این نیروگاه، طرح توسعه ای نیروگاه شازند برای تامین برق مورد نیاز مردم استان در بلند مدت اجرایی خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه اکنون از پساب کلانشهر اراک استفاده بهینه نمی شود مقرر شد طرح های تصفیه و انتقال پساب این شهرستان برای جایگزینی پساب تسریع شود.
وی ادامه داد: با توجه به برداشت های بی رویه پتروشیمی و پالایشگاه شازند از منابع آب زیر زمینی این شهرستان و اعلام آمادگی این صنایع برای استفاده از پساب فاضلاب، مقرر شد این مهم با مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مطرح شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بحث و بررسی موضوع تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهر امیرکبیر اراک، ساماندهی و نصب کنتور بر روی چاه های کشاورزی و رفع مشکلات فروش انشعابات برق در مناطق روستایی از دیگر محورهای مورد بررسی در نشست با وزیر نیرو عنوان کرد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 2 کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.