به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در چهارهزار مترمربع وسعت، با 96 تخت بستری ظرف مدت 2 سال اخیر با 30 میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اوراق وقف و دانشگاه علوم پزشکی اراک ساخته و تجهیز شده است.
دکتر حسن طاهراحمدی با یادآوری اینکه، به ازای هر یک هزار نفر جمعیت در استان مرکزی، یک و نیم تخت بستری وجود دارد، اظهار داشت: تعداد تخت های بستری در استان مرکزی ناکافی است و با ایجاد 300 تخت بستری در سال های اخیر، همچنان به نیاز به تامین تخت های بیشتر در استان احساس می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفت هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان مرکزی شناسایی شده که برای درمان آنان نیاز به مرکز درمانی مجهز با تخت بستری مناسب است.
طاهر احمدی افزود: 30 تا 40 درصد از مجموع بیماران خدمات گیرنده درمانی، از استان های همجوار به استان مرکزی مراجعه می کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر خود به استان مرکزی از طرح 480 تختخوابی بیمارستان ولی عصر (عج) اراک نیز بازدید کرد.
شرکت در آیین تجلیل از خیران حوزه سلامت از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرکزی است.
بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به عنوان مرکز مادرتخصصی درمان سرطان استان مرکزی و غرب کشور مطرح است که هم اینک خدمات شیمی درمانی و پرتودرمانی به بیماران در آن ارائه می شود.
با راه اندازی این طرح توسعه علاوه بر ایجاد ظرفیت های تشخیصی و کلینیکی تخصصی، زمینه افزایش 96 تخت بیمارستانی جدید برای بیمارستان آیت الله خوانساری اراک مهیا شد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.