وزیر جهاد کشاورزی گفت : مشکلی در خصوص تامین اعتبار برای خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور وجود ندارد در برخی از تخصیص ها مشکلاتی است که باعث تاخیر در پرداخت وجه به کشاورزان می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه سفر خود به استان مرکزی با حضور در ساوه ، از چند گلخانه در شهرک گلخانه ای آوه بازدید کرد.

آقای حجتی در جریان این بازدید با بیان اینکه این شهرک به عنوان اولین و بزرگترین شهرک گلخانه ای بخش خصوصی کشور است ، گفت : این شهرک نمونه موفق و بارزی از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های گلخانه ای کشور است و می تواند الگویی برای ایجاد انگیزه در سایر کارآفرینان باشد.
وی گفت: ایجاد گلخانه ها بهترین و بهره ورترین زمینه را برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی ایجاد می کند و امید است با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، توسعه گلخانه ها با شتاب بیشتری محقق شود.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از تاخیر در پرداخت بهای گندم به کشاورزان عذر خواهی کرد و گفت : دولت برای تامین منابع مورد نیاز خرید تضمینی گندم ، در اوایل اردیبهشت امسال از سه محل اعتبارات را مصوب و ابلاغ کرد و قیمتی که برای هر کیلوگرم گندم مازاد خریداری شده از کشاورزان پرداخت می شود نزدیک به قیمت جهانی این محصول ( 13 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم) است.
حجتی افزود: مشکلی در خصوص تامین اعتبار برای خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور وجود ندارد اما در برخی از تخصیص ها مشکلاتی است که باعث تاخیر در پرداخت وجه به کشاورزان می شود.
وی توضیح داد: تاخیر در پرداخت وجه گندم کشاورزان یا به دلیل مشکلات بانکی است یا اینکه گاهی منابع خزانه کفاف نمی دهد و بنده از همین جا از کشاورزان عذر خواهی می کنم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: 70 هزار نانوایی کشور گندم با نرخ یارانه ای دریافت می کنند و دولت با هدف تامین نان هموطنان امسال هفت میلیون تن گندم در اختیار نانوایی های کشور قرار می دهد.
آقای حجتی افزود : این میزان گندم با قیمت هر کیلوگرم 66 هزار ریال در اختیار واحدهای نانوایی قرار می گیرد و هدف از این اقدام نیز جلوگیری از گران شدن نان به عنوان قوت پایه خانوار است.
وی ادامه داد: دولت برای تامین یارانه نان کشور و در نیمه نخست امسال از طریق بانک مرکزی منابعی را در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرار داده و در نیمه دوم سال نیز از محل فروش گندم این نیاز را تامین می کند، ضمن اینکه اعتباراتی از محل ردیف های بودجه ای نیز برای این منطور تخصیص می یابد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس هم از مجوز احداث شهرک صنایع تبدیلی در آوه خبر داد.
منصوری افزود : با اختصاص برق و گاز مورد نیاز و با دستور وزیر جهاد کشاورزی شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی به عنوان پایلوت کشور در آوه احداث می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.