رضا اردکانیان عصر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از خط انتقال آب از سد کوچری به خمین در جمع خبرنگاران افزود: میزان بارش ها در چهار ماه سال آبی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 30 درصد کاهش یافته است .
وی با بیان اینکه اگر چه سال آبی گذشته نیز سالی خشکی بود، پیش بینی می شود تا پایان سال، میزان بارندگی نسبت به سال گذشته در مجموع، 20 درصد کاهش یابد.
اردکانیان ادامه داد: کشور در شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک دنیا قرار گرفته و در 50 سال گذشته روند بارش ها کاهشی بوده و کشور به سمت گرم شدن پیش می رود.
وزیر نیرو اظهارکرد: باید برنامه های سازگار با کم آبی تدوین و اجرایی شود و رعایت الگوی مصرف به عنوان اصلی مهم در دستور کار قرار گیرد.
اردکانیان افزود: در شرایط طبیعی نیز باید در چگونگی مصرف آب و برق تغییر نگرش ایجاد شود و روند مصرف فعلی، مطلوب نیست.
وی اظهارکرد: تابستان سال آینده با مشارکت فعال شهروندان و مدیریت مصرف در بخش آب آشامیدنی، مشکل خاصی پیش نخواهد آمد که تحقق این امر به همکاری و مشارکت مردم و مدیریت بهینه مصرف بستگی دارد.
اردکانیان تصریح کرد: امیدواریم با ارائه راهکارهای مختلف توسط وزارت جهاد کشاورزی و همکاری کشاورزان با پیش آگاهی لازم، میزان خسارت احتمالی به بخش کشاورزی به کمترین میزان برسد.
اردکانیان گفت: با توجه به این که بخش قابل ملاحظه ای از برق تولیدی، در نیروگاه های آبی تامین می شود، کاهش نزولات آبی و ورودی سدهای ذخیره، اثر قابل ملاحظه ای بر روی تولید انرژی برق کشور دارند.
وی بیان کرد: با مدیریت بهینه مصرف و مشارکت هدفمند مصرف کنندگان در بخش های مختلف به ویژه بخش خانگی، برای تولید و تامین انرژی برق، در تابستان 97، مشکلی وجود ندارد.
طرح انتقال آب به خمین از سد کوچری عصر روز چهارشنبه با حضور وزیر نیرو، استاندار مرکزی و مسئولان بهره برداری شد.
وزیر نیرو در جریان سفر خود به استان مرکزی سه پست توزیع برق در اراک، محلات و دلیجان را به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری کرد.
دیدار با آیت الله دری نجف آبادی و شرکت در نشست شورای مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی از دیگر برنامه های وزیر نیرو به استان مرکزی است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد که در چند سال اخیر با بحران خشکسالی مواجه است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.