حسن شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس پیش بینی های کارشناسی شده،‌ خرید تضمینی گندم از کشاورزان این شهرستان تا سقف 50 هزار تن امکانپذیر است.
وی ادامه داد: بر اساس نرخ مصوب دولت، برای هر کیلوگرم گندم تحویلی کشاورزان به سیلوها، 13 هزار ریال پرداخت می شود.
وی در مورد نحوه پرداخت پول گندم به کشاورزان در برنامه خرید تضمینی، گفت: هنگام تحویل محصول به سیلو 50 درصد به صورت نقدی پرداخت و مابقی نیز با ارائه چک به کشاورزان محاسبه می شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در مورد چشم انداز برداشت محصولات باغی، گفت: پیش بینی می شود انار تولیدی ساوه در سال جاری به 30 هزار تن برسد و این در حالی است که پارسال به دلیل سرمازدگی شدید حدود یک هزار تن انار برداشت شد.
وی اظهار کرد: امسال میزان برداشت انار به یک سوم میانگین تولید سالانه این محصول (90 هزار تن) کاهش می یابد و در محصولات سردرختی مانند انگور، گردو، بادام نیز به دلیل سرمازدگی روزهای 27 و 28 فروردین حدود 60 درصد نسبت به میانگین سالانه تولید شهرستان ساوه کاهش دارد.
شریفی در مورد ظرفیت سردخانه های این شهرستان نیز، گفت: مجموع ظرفیت ایجاد شده سردخانه ای 30 هزار تن است اما عملیات احداث 15 هزار تن ظرفیت جدید نیز در دست اجرا است.
وی ظرفیت موجود سردخانه های شهرستان ساوه را ناکافی دانست و گفت: برای نگهداری محصول انار به 60 هزار تن ظرفیت سردخانه ای نیاز است و لازم است با مشارکت بخش خصوصی، ظرفیت های جدیدی در این خصوص ایجاد شود.
شهرستان ساوه دارای 135 هزار هکتار زمین زراعی است که از این سطوح حدود 10 هزار هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.
در صورت وجود بارش های نرمال، ساوه می تواند سالانه تا سقف 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی را تولید کند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.