مهدی مرتضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش عمده ای از آب مورد نیاز فضای سبز شهرک های صنعتی از محل پساب فاضلاب این شهرک ها تامین می شود.
وی با بیان اینکه آبیاری فضای سبز شهرک های صنعتی استان مرکزی به روش قطره ای انجام می شود، ادامه داد: به همین منظور 974 کیلومتر آبیاری قطره ای در این شهرک ها در نقاط مختلف استان ایجاد شد.
مدیر محیط زیست، ایمنی و بهداشت شرکت شهرک های استان مرکزی بیان کرد: با وجود اینکه عمده صنایع مستقر در شهرک های صنعتی این استان صنایع سبز محسوب می شوند اما ایجاد فضای سبز یکی از اولویت های شهرک های صنعتی محسوب می شود.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات کم آبی به خصوص در شهرستان های خمین، ساوه و اراک گونه کشت گیاهان در فضای سبز شهرک های صنعتی از گونه های آب بر انتخاب می شود.
مرتضایی اظهار کرد: بر اساس قانون باید 10 درصد از فضای شهرک های صنعتی به ایجاد فضای سبز اختصاص یابد که اکنون بیش از هفت درصد از فضای شهرک های صنعتی استان مرکزی به این مهم اختصاص دارد و پیگیری های لازم برای رسیدن به سطح استاندارد در دست انجام است.
وی در خصوص آخرین شرایط تصفیه خانه های فضلاب شهرک های صنعتی استان نیز گفت: 10 شهرک صنعتی ایبک آباد، خیرآباد و شهرک صنعتی شماره یک اراک، شهرک های صنعتی محلات، خمین، مامونیه، دلیجان، نوبران، زاویه و فرمهین از سیستم تصفیه خانه استاندارد برخوردار است که در هر شبانه روز بیش از پنج هزار و 500 متر مکعب پساب در این تصفیه خانه ها تولید می شود.
35 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.