به گزارش ایرنا، شهریار فولادوند روز دوشنبه در حاشیه آیین گشایش مرحله استانی بازارچه های کسب و کار دانش آموزی جشنواره نوجوان خوارزمی در اراک، افزود: تقویت ایده پردازی و استفاده از روش های کارآمد برای تبدیل ایده به عمل از اهداف محوری اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل است که در این راستا راهکارهای تقویت و حمایت از ایده های دانش آموزی با برگزاری جشنواره خوارزمی دنبال می شود.
وی ادامه داد: جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف بهبود فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار دانش آموزی هر سال در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری در 6 محور برگزار می شود که زبان و ادبیات فارسی، مسابقات آزمایشگاهی، دست سازه ها، تحقیق و پژوهش و زبان انگلیسی از جمله بخش های آن است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بازارچه های کسب و کار دانش آموزی جشنواره نوجوان خوارزمی در مرحله آموزشگاهی در بین تمامی دانش آموزان متوسطه اول برگزار و برترین های این شرکت کننده ها به مرحله منطقه ای و استانی راه می یابند.
فولادوند افزود: 21 غرفه در مرحله استانی این مسابقات دایر است که محصولات و دست ساخته های دانش آموزان که در مدارس تولید شده در آن ها به نمایش در آمده است.
وی ادامه داد: در رقابت های مرحله استانی بازارچه های کسب و کار دانش آموزی جشنواره خوارزمی داوران بهترین غرفه انتخاب می کنند که غرفه برگزیده به مرحله کشوری این جشنواره که مرداد ماه امسال در شهر مشهر برگزار می شود، راه می یابد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.