به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این همایش، سه مسیر میدان انقلاب و میدان صاحب الزمان و مسجد باقرالعلوم واقع در شهرک معلم را تا کوه بوجه با مسافت سه کیلومتر پیاده روی کردند.
رئیس هیات ورزش های همگانی استان مرکزی در حاشیه این همایش در گفت و گو با ایرنا گفت: مجوز برگزاری 2 همایش بزرگ پیاده روی همگانی با عنوان صبح و نشاط از فدراسیون ورزش های همگانی اخذ شد.
نصرالله نان بده افزود: اولین همایش بزرگ پیاده روری با عنوان صبح و نشاط استان مرکزی روز جاری در زادگاه معمار کبیر انقلاب برگزار شد.
وی ادامه داد: دومین همایش در 21 اردیبهشت ماه در شهرستان تفرش برگزار می شود و پی گیری برای اخذ مجوز پنج همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی تا پایان سال در این استان هدفگذاری شد.
رئیس ورزش های همگانی استان مرکزی افزود: افزایش نشاط عمومی، تبیین ضرورت توجه بیشتر به ورزش همگانی و نقش ورزش صبحگاهی در سلامتی، تشویق ‌مردم به تحرک و ورزش از اهداف دیگر برگزاری همایش های ورزشی است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین در این همایش گفت: تحرک جسمانی مناسب از ساده ترین ابزارهایی است که استرس را کنترل می کند.
دکتر جواد جواهری بیان کرد: همگانی کردن ورزش یکی از ضرورت های مهم در ایجاد جامعه ای سالم و با نشاط است.
وی افزود: لازمه زندگی سالم، نشاط اجتماعی است و جامعه ای سالم و فعال است که بتواند شور و نشاط را با توسعه ورزش های همگانی در آن ایجاد کند.
فرماندار خمین نیز در این همایش گفت: اگر نشاط و شادابی جامعه تامین شود بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها برطرف می‌شود.
احمد طهرانی افزود: نقش ورزش در تامین و تقویت سلامت جامعه انکارناپذیر است و تحرک جسمانی باید به ‌عنوان بخشی مهم در برنامه روزانه شهروندان دیده شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.