احمد طهرانی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش خمین افزود: آموزش و پرورش نهادی کلیدی در فرهنگ سازی و ترویج استفاده از کالای ایرانی است و این مهم باید به شیوه علمی و اصولی دنبال شود.
وی اظهارکرد: نظام تعلیم و تربیت با دسترسی به مثلث بزرگ دانش آموزان، معلمان و خانواده می تواند بحث فرهنگ مصرف کالای تولید داخل را در لایه های مختلف جامعه ببرد.
سرپرست فرمانداری خمین ادامه داد: فرهنگ خرید کالای تولید داخل زمینه اشتغال را برای دانش آموزانی که بعد از اتمام تحصیلات وارد بازار کار می شوند فراهم می کند و از این منظر نیز باید نگاه جامعه دانش آموزی را وسعت داد.
طهرانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت در شهر خمین ساخت مدرسه در بعضی مناطق جدید نیاز است و این مهم با همراهی پررنگ خیران محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد کمک خیران مدرسه ساز باید در زمینه بهبود وضعیت علمی، پرورشی و تربیتی مدارس و حمایت از دانش آموزان کم بضاعت باشد.
سرپرست فرمانداری خمین با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در خمین و جشنواره های قرآنی تاکید کرد: برگزاری این رقابت ها سبب افزایش نشاط اجتماعی و دینی و تحرک در بخش اقتصادی شهرستان می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در این نشست گفت: به دلیل نبود تعادل جمعیت در این شهرستان مدارس در بعضی نقاط با تراکم جمعیت و در برخی نقاط دیگر با کمبود دانش آموز مواجه است.
مهدی محمدی با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزان خمین در مقطع ابتدایی، افزود: این رشد در سال های آینده در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز دیده می شود و از هم اکنون نیازمند ساماندهی است.
وی با اشاره به عملکرد موفق اجرای هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش خمین ادامه داد: جمعیت دانش آموزان در هنرستان از 10 درصد به بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرده است و از تمایل بیمارگونه دانش آموزان و خانواده ها به رشته علوم تجربی جلوگیری شد.
مدیرآموزش وپرورش خمین اظهار کرد: گسترش رشته های فنی وحرفه ای و جذب دانش آموز در این رشته ها نیاز به تهیه تجهیزات متناسب با رشته های فنی وحرفه ای دارد.
محمدی افزود: به منظور مجهز کردن مراکز فنی وحرفه ای به تجهیزات جدید دستگاه cnc برای برش انواع فلز و استفاده در کارگاه تخصصی رشته ماشین ابزار با تخصیص اعتبار یک میلیارد ریال از اداره کل آموزش وپرورش استان برای هنرستان خمین خریداری شد.
وی تاکید کرد: استفاده از این دستگاه در مرکز آموزشی نیاز به فضای فیزیکی متناسب با استانداردهای فضای کارگاهی دارد.
مدیر آموزش وپرورش خمین یادآور شد: اسکان 450 خانوار در تعطیلات نوروز در 6 مدرسه این شهرستان 149 میلیون و 439 هزار ریال درآمد زایی داشته است.
محمدی خاطرنشان کرد: خمین در بین 15 منطقه استان رتبه ششم را ازنظر اسکان مسافران نوروزی داشت و ساخت مرکز رفاهی به منظور پذیرش مسافران و ایجاد اماکن تجاری در کنار این مرکز در خدمات دهی بهتر، معرفی شهرستان و درآمدزایی برای آموزش و پرورش تاثیرگذار است.
16هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین به تحصیل اشتغال دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.