رضا مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پایین ترین دمای هوای ثبت شده ایستگاه کمیجان در این مدت یک و 6 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر و در ایستگاه غرق آباد ساوه یک و چهار دهم درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.
وی بیان کرد: دمای هوای تفرش نیز در 24 ساعت گذشته به صفر درجه سانتیگراد رسید اما، دمای هوای سایر ایستگاه های هواشناسی استان مرکزی بالای صفر گزارش شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت همچنین بارش برف در ارتفاعات شمال استان و شهرهای مامونیه و غرق آباد در ساوه گزارش شده است.
مرادی عنوان کرد: بررسی نقش های پیش یابی نشان دهنده تضعیف ناپایداری ها در مناطق مرکزی کشور است اما، به دلیل رطوبت موجود در جو احتمال بارش های رگباری در ساعات عصر امروز و فردا در برخی از مناطق جنوبی این استان وجود دارد.
وی گفت: به دلیل جریانات شمالی همراه سامانه بارشی اخیر، پیش بینی می شود دمای هوا در مناطق مختلف این استان در صبح فردا افزایش محسوسی نداشته باشد اما، به طور کلی با تضعیف تدریجی جریانات شمالی روند دمای هوا تا پایان هفته افزایشی خواهد بود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: در ارزیابی الگو های هواشناسی با کاهش جریانات همرفت و رطوبت جو بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای استان مرکزی پیش بینی نمی شود.
109 و هشت دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 96) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.