مرتضی ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های تراز میانی جو و تصاویر ماهواره های هواشناسی نشان می دهد که سامانه بارشی فعلی در حال عبور تدریجی از نواحی غربی و مرکزی کشور است.
وی بیان کرد: بر این اساس پیش بینی می شود از شدت بارش های باران و برف که هم اکنون در اغلب مناطق استان در حال باریدن است به تدریج کاسته شود، هر چند تا ساعات بعدازظهر هم بارش ها به صورت رگبار باران و برف در برخی از مناطق تداوم خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: با عبور این موج بارشی امشب و صبح فردا (دوشنبه) از پوشش ابرها کاسته خواهد شد اما این وضعیت به صورت موقتی است و موج جدید دیگری از بعدازظهر فردا (دوشنبه) وارد کشور می شود.
ذوالفقاری تصریح کرد: بر این اساس از بعدازظهر فردا (دوشنبه) بر میزان پوشش ابر در آسمان استان مرکزی افزوده می شود و از اواخر وقت فردا یا بامداد سه شنبه بارش ها بار دیگر این استان را فرا می گیرد.
وی گفت: بر اساس نقشه های پیش بینی شده این موج بارشی تا روز چهارشنبه در استان مرکزی فعال است و در برخی از ساعات به صورت رگبار باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت بارش برف خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی افزود: میزان بارندگی های این استان در 24 ساعت گذشته در آشتیان به 15 و 9 دهم میلیمتر، اراک به 9 و هفت دهم میلیمتر، تفرش به هفت و 2 دهم میلیمتر، خمین به چهار و 9 دهم میلیمتر، خنداب به سه و 6 دهم میلیمتر، دلیجان به هفت و هفت دهم میلیمتر، ساوه به هشت و هفت دهم میلیمتر، شازند به 23 و چهار دهم میلیمتر، غرق آباد سه و یک دهم میلیمتر، کمیجان یک و 9 دهم میلیمتر، محلات به 6 و هفت دهم میلیمتر، فرمهین به پنج و سه دهم میلیمتر و مامونیه به 12 و هشت دهم میلیمتر رسید.
ذوالفقاری عنوان کرد: جدول مقایسه ای بارش استان مرکزی نشان می دهد با وجود بارش های روزهای اخیر، میانگین بارش سال زراعی جاری در این استان در سال زراعی جاری (اول مهرماه) تاکنون به 72 و 6 دهم میلیمتر رسیده که این میزان 51 و نیم درصد کمتر از بارش میانگین بلند مدت است.
وی گفت: آشتیان با کمینه دمای 2 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و دلیجان با بیشینه دمای 14 و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
در سال زراعی جاری 72 و 6 دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.