به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عیسی ساجدی فر روز دوشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در خمین افزود: از این تعداد مقاله، 130 مقاله از دانشجویان خارج از کشور و 985 مقاله مربوط به دانشجویان دانشگاه های داخلی است.
وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف ادامه داد: یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبار ستیزی برگزار شد.
وی اظهارکرد: تفاوت عمده این دوره با دوره های گذشته تشکیل دبیرخانه های استانی در دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور است که سبب جذب مقالات بسیاری شد.
حجت الاسلام ساجدی فر با اشاره به تشکیل دبیرخانه استان مرکزی در دانشکده علوم قرآنی خمین اظهار کرد: از بین 26 مقاله دریافتی توسط دبیرخانه استان سه مقاله برتر انتخاب و به منظور داوری در سطح کشور به دبیرخانه مرکزی در استان قم ارسال می شود.
وی اظهارکرد: اختتامیه یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی 29 و 30 فروردین با حضور نفرات برتر دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم برگزار می شود.
دبیر مرحله استانی یازدهمین همایش پژوهش های قرآنی افزود: هدف سلطه گران جهانی از میان بردن هرگونه مقاومت است.
حجت الاسلام ساجدی فر افزود: ایران با تکیه بر سرمایه های عظیم فکری، روحی و عملی اسلام، هرگز در برابر مستکبران تسلیم نشده است.
معاون فرهنگی و پژوهشی سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: آرمان نهایی انقلاب اسلامی استکبارستیزی است و این انقلاب، الگوی تمام مظلومان جهان است.
مجتبی صدیقی افزود: گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تکفیری ابزار مستکبران برای کشتار مسلمانان محسوب می شوند.
امام جمعه خمین نیز در این آیین گفت: قرآن کریم در آیات بسیاری بر اعتماد نکردن به مستکبران تاکید دارد چرا که هدف آنها صدمه زدن به مسلمانان است.
حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: مسلمانان وظیفه دارند در مقابل دولت های استکباری ایستادگی کنند و از مستضعفان در برابر ظلم آنها حمایت کنند.
در پایان این آیین از سه پژوهش برتراستان مرکزی با موضوع استکبار ستیزی تجلیل شد.
تاکنون 10 همایش با محوریت قرآن با عنوان پژوهش های قرآنی در سطح کشور برگزار شده است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.