به گزارش ایرنا،‌ محمد بهاروند روز یکشنبه در نخستین نشست اداری سال 97 در فرمانداری ساوه اظهار کرد: بر اساس آمارهای ثبت شده بیش از 40 هزار مسافر نوروزی در هتل ها، ‌مهمانپذیرها،‌ مدارس و سایر اماکن اقامتی شهرستان ساوه اسکان یافتند.
وی ضمن قدردانی از همه دستگاه های فعال در ستاد خدمات سفرهای نوروزی این شهرستان،‌ گفت: در بیشتر شاخص ها و با وجود افزایش تعداد مسافرت ها وضعیت مناسب تری نسبت به پارسال حاصل شد.
فرماندار ساوه اضافه کرد: شمار کشته های حوادث رانندگی در این شهرستان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 50 درصدی داشته و علت اصلی آن رعایت قوانین رانندگی از سوی شهروندان بوده است.
بهاروند گفت: با آغاز سال 96 همچون سایر مناطق کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامت مناسبی با مشارکت بالای 70 درصدی شهروندان ساوجی انجام شد.
فرماندار ساوه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی،‌ از دستگاه های این شهرستان خواست از تولیدات داخلی استفاده کنند.
بهاروند گفت: تولیدگنندگان باید برای افزایش کیفی کالای داخلی تلاش کنند و از سوی دیگر لازم است با قاچاق کالا و واردات برخی کالاهای مشابه تولید داخل، مقابله کرد.
معاون استاندار مرکزی گفت: حفظ انسجام و وحدت در سال 97 همانند سال های گذشته در دستور کار همه مسئولان و مردم این شهرستان قرار دارد و تلاش می شود نشاط اجتماعی در میان شهروندان فراگیر شود.
فرماندار ساوه همچنین آغاز عملیات اجرایی تولید خودرو در سایت بن رو ساوه را از اهداف مهم سال 97 این شهرستان برشمرد و گفت: این واحد تولیدی نه تنها برای رونق اشتغال و توسعه صنعتی ساوه بلکه برای اقتصاد کشور اهمیت زیادی دارد.
وی همچنین از تداوم تلاش ها برای آغاز عملیات احداث طرح نیروگاه سیکل ترکیبی طرازناهید با مشارکت سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت: اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.
معاون استاندار مرکزی تقویت شهرک های صنعتی و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز از قبیل اینترنت،‌ برق،‌ آب و گاز و پیگیری عملیات اجرایی راه آهن ساوه را از دیگر فعالیت های در دستور کار عنوان کرد.
بهاروند در پایان با اشاره به کاهش بارندگی ها و کمبود منابع آبی از همه مردم و دستگاه های اداری خواست که در مصرف آب صرفه جویی کنند.
امام جمعه ساوه نیز در سخنانی گفت: تدبیر رهبری مبنی حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل به عنوان اقدامی اسلامی و ملی در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش توسعه فراگیر کشور است.
وی گفت: دستگاه های ناظر بر اقلام و اجناس تولیدی باید نظارت و کنترل کیفی بیشتری داشته باشند تا اعتماد عمومی به کالای ایرانی جلب شود.
امام جمعه ساوه اظهار کرد: راه نجات کشور پیروی از ولایت فقیه است و مانع تراشی و کارشکنی بر سر راه دولت و دیگر قوای نظام اسلامی، پسندیده نیست.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه نیز اظهار کرد: از 27 اسفند پارسال تا 13 فروردین سال جاری، افزون بر یک هزار و 490 ماموریت در شهرستان ساوه توسط نیروی انتظامی انجام شد که در این راستا 31 واحد گشتی، 16 واحد خورویی، 6 واحد موتوری و 9 واحد پیاده نقش داشتند.
سرهنگ پرویز اسدی همچنین برقراری 2 ایستگاه پلیس در میادین شهرداری و آزادی ساوه و نیز گماردن نیروی 24 ساعته برای ارائه خدمات بهتر به مهمانان نوروزی را از دیگر اقدامات ناجا در ایام نوروز برشمرد.
سرهنگ اسدی گفت: با افزایش گشت های موتوری و پیاده در سطح شهرستان،‌ تلاش شد که علاوه بر تامین بهتر امنیت عمومی، نسبت به پوشش تفرجگاه ها و محل های اسکان مسافران نوروزی اقدامات شایسته ای صورت گیرد.
وی تصریح کرد: هفت واحد نامحسوس پلیس علاوه بر واحدهای موجود درایام تعطیلات نوروز امسال خدمت رسانی کردند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه در مورد تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال،‌ گفت: تعداد مجروحان حوادت ترافیکی امسال، 134 نفر به ثبت رسید که نسبت به نوروز پارسال، 32 درصد کاهش دارد.
سرهنگ اسدی گفت: نیروی انتظامی شهرستان ساوه در بین همه شهرستان های استان مرکزی از نظر اجرای اقدامات و وظایف در نوروز امسال و نیز امتیاز یگانی، رتبه اول را کسب کرد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز اظهار کرد: با اجرای طرح سلامت نوروزی در ایام نوروز به 11 هزار و 425 مراجعه کننده به مراکز درمانی شهرستان ساوه خدمات رسانی شد.
دکتر عباس نیکروش گفت: بیش از 10 هزار نفر نیز به بیمارستان های دولتی مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 248 تن در اورژانس بستری شدند.
وی افزود: در اجرای ماموریت های ترافیکی اورژانس به 78 مصدوم سوانح رانندگی امداد رسانی شد که 68 تن از این مصدومان در بیمارستان بستری شدند.
به گفته این مسئول در حوادث ترافیکی شهری و جاده ای نوروز امسال در حوزه ساوه و زرندیه چهار نفر جان باختند.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه نیز گفت: در تعطیلات نوروزی 2 میلیون و 700 هزار مورد تردد از جاده های این شهرستان انجام شد که معادل 17 درصد کل تردد جاده ای در استان مرکزی است.
ابراهیم مردانی افزود: 29 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان (مینی بوس،‌ اتوبوس و سواری) جابه جا شدند.
مردانی گفت: شهرستان ساوه دارای 146 کیلومتر آزادراه است که نقش مهمی در پیوند دادن شمال و جنوب و نیز غرب به مرکز شهردار ساوه نیز به وضعیت مالی نامناسب شهرداری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود کسری 900 میلیارد ریالی در بودجه،‌ اقداماتی برای پرداخت حقوق پرسنل و نیز آماده سازی شهر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی انجام شد.
سید مهدی حسینی افزود: از محل 50 درصد افزایش درآمد بدون لحاظ منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده پرداخت حقوق کارکنان صورت گرفت.
وی گفت: ساوه، ‌شهر نخست استان مرکزی از نظر تعداد مسافران نوروزی بود.
شهرستان ساوه با 285 هزار جمعیت و بهره مندی از 400 اثر تاریخی ثبت ملی شده،‌ یکی از شهرهای مورد توجه گردشگران به خصوص در نوروز است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.