مجید طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم سرمایه گذاری های انجام شده در این واحدهای صنعتی 806 میلیارد و 490 میلیون ریال و میزان اشتغال ایجاد شده نیز، 194 نفر است.
وی اظهارکرد: سال گذشته 38 جواز تاسیس نیز در این شهرستان صادر شد که حجم سرمایه گذاری آن بالغ بر هفت هزار و 727میلیارد ریال برآورد شده است.
طالبی افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها، زمینه اشتغال یک هزار و 350 نفر در این شهرستان فراهم می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان گفت: اکنون 337 واحد تولیدی با هشت هزار و 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان فعال است.
طالبی با اشاره به رتبه سوم سرمایه گذاری دلیجان در بخش صنعتی استان مرکزی افزود: پنج درصد از مجموع سرمایه گذاری صنعتی استان مرکزی متعلق به دلیجان است و هشت هزار و 500 نفر در صنایع این شهرستان مشغول به کارند.
وی گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت های صنعتی شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان را متمایز کرده است.
طالبی افزود: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در خاورمیانه در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی کشور است به طوری که صادرات 20 درصد از الیاف پلی استر کشور، از این شهرستان انجام می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان در خصوص توانمندی این شهرستان در تولید عایق رطوبتی گفت: واحدهای تولید عایق رطوبتی دلیجان، بیش از 70 درصد نیاز کشور به عایق های رطوبتی را تولید می کنند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز قرار دارد و تنها خوشه صنعتی در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی استر کشور است.
3075 /7277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.