دکترحسین سرمدیان روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: نداشتن مناطق سخت گذر و رعایت استاندارد از جمله عوامل موفقیت استان مرکزی در انتقال به هنگام مصدومان به مراکز درمانی است.
وی اظهار کرد: مجوز اورژانس هوایی استان مرکزی گرفته شده و چهار نقطه برای استقرار امکانات آن جانمایی شده است که با تحویل بالگرد، کار ساخت آشیانه کلید می خورد.
وی بیان کرد: استان مرکزی به عنوان استان معین تهران در حوادث غیرمترقبه تعیین شده بنابراین باید امکانات درمانی آن برای ارایه خدمات به پایتخت تقویت شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: این دانشگاه باوجود مشکلات بدهی در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی با مدیریت مناسب موفق شده که از این چالش به خوبی عبور کند.
مصطفی دلاور افزود: در سال جاری دارو مراکز درمانی استان مرکزی تامین شد و بیماران برای تهیه دارو به خارج بیمارستان ها ارجاع نشدند.
وی بیان کرد: تمامی داروهای مورد نیاز در ایام تعطیلات نوروزی تهیه و ذخیره سازی شده است و کمبودی در این حوزه برای استان وجود ندارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حوزه های آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، نظارت بر مواد غذایی و دارویی در ایام تعطیلات نوروزی فعال است و خدمات رسانی می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: 20 تیم عملیاتی در قالب طرح نوروزی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی استان مرکزی برای روند امور بهداشتی و درمانی استان نظارت دارند.
دکتر جواد نظری افزود: تیم های بهداشت محیط در قالب طرح نوروزی فعالیت خود را آغاز کرده اند و در سه نوبت کاری بازدید از مراکز تهیه مواد غذایی را برعهده دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان این موضوع در رصد دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.
دکتر نظری افزود: 85 بازرس بهداشت محیط در تعطیلات نوروزی بر فعالیت های مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی نظارت می کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: سامانه 190 به منظور رسیدگی به شکایات حوزه بهداشت و درمان وزارت بهداشتاست و علاوه بر ان در ایام نوروز مردم می توانند در صورت مشاهده هر تخلف مراتب رابا شماره تلفن 33686440 گزارش دهند.
دکتر نظری گفت: در ایام تعطیلات نوروزی همچنین 15 هزار بسته اطلاع رسانی بین مسافران توزیه می شود که حاوی توصیه های بهداشتی به مسافران در زمینه مباحث تغذیه سالم، بهداشت موادغذایی، بهداشت محیط در اماکن بین راهی و نیز لزوم رعایت نکات ایمنی به منظور کاهش سوانح و حوادث از جمله استفاده از کمربند ایمنی است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر وسعت، یک میلیون و 413 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.