به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی، افزود: 6 کمیته تخصصی به منظور پیگیری مولفه های این سند تشکیل شده و تدوین آن با جدیت در دست انجام است.
وی ادامه داد: دسترسی به غذای سالم و نظارت اصولی برچرخه تولید از مزرعه تا سفره، محوریت سند امنیت غذایی استان مرکزی است و تا موضوعاتی همچون الگوی زیستی، رفتار غذایی و خودمراقبتی در جامعه نهادینه نشود، نمی توان به اهداف سلامت دست یافت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: سهم هر دستگاه متولی در حوزه امنیت غذایی در سند استانی مشخص شده و رسانه ها نیز باید در تدوین و اجرایی شدن این مقوله مهم به یاری مسئولان بشتابند و نقد و نظرهای سازنده خود را مطرح کنند.
وی بیان کرد: سلامت مقوله ای پیچیده و مهم است که حفظ و توسعه آن به تنهایی از عهده دانشگاه علوم پزشکی خارج است و در این راستا باید با تقویت فرهنگ سازی و گفتمان خودمراقبتی در لایه های اجتماعی به بهبود شاخص های سلامت کمک کرد.
وی افزود: دولت تدبیر و امید در پنج سال فعالیت خود موفقیت های چشمگیری در راستای گسترش فضای درمانی در نقاط مختلف استان داشته و انتظار می رود رسانه ها ضمن انتشار این عملکرد، نیازهای مردم را نیز در حوزه سلامت منعکس کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: تشکیل خانه احزاب به عنوان یکی از برنامه های مهم مدیریت ارشد استان در سال آینده تعریف شده چرا که بهره گیری از ایده ها ی نمایندگان احزاب و فراهم کردن زمینه مشارکت جویی موثر آنان در امور، ضروری است.
وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با رسانه های مختلف هستند و باید عملکرد دستگاه خود را از طریق رسانه ها برای مردم تشریح و تبیین کنند.
حقیقی ادامه داد: مسئولی که با رسانه ها ارتباط ندارد جوهره مدیریتی ندارد و اعتقاد راسخ حلقه مدیریتی استان در ارتباط موثر با رسانه و مردم است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: مقابله با انواع آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی استان با جدیت دنبال می شود و در این زمینه عملکرد استان از میانگین کشوری مطلوبتر است.
غلامرضا فتح آبادی افزود: بر اساس تاکید مدیریت ارشد استان مرکزی نسبت به مسائل فرهنگی و احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی، امسال در هشت شهرستان استان مرکزی هفته فرهنگی برگزار شد که آثار ماندگاری از قبیل معرفی شخصیت ها، مفاخر و جاذبه های گردشگری و همچنین تدوین کتاب ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان را به دنبال داشت.
وی افزود: استان مرکزی به لحاظ تعدد سازمان های مردم نهاد و میانگین حضور مستمر جوانان و نوجوانان در این مراکز و ایده پردازی های موثر در مسائل اجتماعی و فرهنگی، استان اول کشور است که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ایجاد مرکز دیده بان تحولات اجتماعی، تدوین سند طلاق با مشارکت همه دستگاه های اجرایی را از دیگر فعالیت های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی عنوان کرد.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: اقدامات و عملکرد کمیته های 23 گانه ستاد دهه مبارک فجر این استان در سال جاری به صورت روزانه از سوی استانداری ارزیابی و همه شاخص های کشوری در نظر گرفته شده، به بهترین شکل ممکن در استان رعایت شد.
مجید عسگری افزود: عملکرد ارزشمند مسئولان استان مرکزی در مقابله با اشاعه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز یکی دیگر از موفقیت های استان مرکزی بود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: نگاه واقع نگر در انعکاس فعالیت های دولت و نظام اسلامی تکلیف رسانه ها است.
زهرا فرجی افزود: حوزه زنان، کودکان و خانواده در استان مرکزی برنامه های هدفمند و موثری را تدوین کرده که گسترش و موفقیت این امر خطیر، پشتیبانی سازمان های مردم نهاد و رسانه ها را می طلبد.
در این آیین از نمایندگان اصحاب رسانه استان که در برنامه های دهه فجر تلاش داشتند، تجلیل شد.
استان مرکزی دارای سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دوهفته نامه،19ماهنامه و 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.