فتح الله حقیقی روز جمعه در حاشیه بازدید از المپیاد ورزش های همگانی در محلات در جمع اصحاب رسانه، افزود: برابر قانون باید یک درصد از اعتبار ادارات و دستگاه های دولتی برای تقویت بنیه هیات های ورزشی، توسعه ورزش های همگانی، بهبود امکانات پارک ها و فضای عمومی و تشویق و ترغیب ورزشکاران تخصیص شود که این مهم امسال در استان مرکزی به طور کامل محقق شده است.
وی ادامه داد: تخصیص و جذب این اعتبارات به پشتیبانی از ورزش همگانی استان کمک می کند و نوعی سرمایه گذاری در حوزه سلامت ، نشاط اجتماعی و تقویت بنیه فرهنگی و اخلاقی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خانه جوان اراک به عنوان مرجع و کانون پیگیری امور آموزشی و رسیدگی به مشکلات جوانان با جدیت دنبال شده و تا پایان بهمن ماه امسال راه اندازی می شود.
حقیقی افزود: تشکیل خانه جوان نقش مهمی در مهارت آموزی، پرورش فکری و مهارتی و توانمند سازی نسل جوان استان به عنوان نیروهای مولد و اثرگذار در امور توسعه محور دارد.
وی ادامه داد: خانه جوان در همه مناطق استان مرکزی سال آینده دایر می شود تا از فکر و توانایی جوانان شایسته به درستی در امور استفاده شود.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: ورزش کردن موجب بالا بردن سطح سلامت، شور و شعف در بین آحاد مردم می شود که این امر زمینه ساز حرکت به سوی توسعه است.
حقیقی با تاکید بر تاثیر به سزای ورزش بر سلامت جسم و روح، افزود: بر همین اساس بخش مهمی از برنامه های هفته فرهنگی در شهرستان ها به ورزش اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی ورزش های همگانی را ترویج داد و به ویژه در هفته های پایانی سال این برنامه ها برای توسعه ورزش همگانی افزایش یابد تا باعث شور و نشاط در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان شود.
همزمان با نهمین روز از دهه فجر جشنواره فرهنگی ورزشی و المپیاد ورزش های همگانی در محلات برگزار شد.
در این جشنواره فرهنگی ورزشی ورزشکاران در 13 رشته با یکدیگر رقابت کردند و ضمن تجلیل از نفرات برگزیده مسابقات به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب 39 جایزه به قید قرعه بین ورزشکاران توزیع شد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.