به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی عصر سه شنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی، افزود: 6 کمیته تخصصی برای بررسی و نقش دستگاه های اجرایی در سند امنیت غذایی استان تشکیل می شود و این سند باید به فوریت جمع بندی شود .
وی ادامه داد: کاهش 30 درصدی شیوع سوءتغذیه در کودکان زیر پنج سال و زنان باردار، افزایش 50 درصدی آگاهی جامعه در انتخاب غذاهای دارای برچسب سلامت، کاهش 50 درصدی شیوع اضافه وزن، کم کردن 10 درصدی مخاطرات گواتر در کودکان زیر 6 سال، بهبود کیفی غذای رستوران ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه ها، ادارات، زندان‌ها و پادگان‌ها مهمترین اهداف این سند است و باید ردپای اثربخشی از تغییر الگوی زیستی در سطوح مختلف آن دیده شود .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بر لزوم استفاده از نخبگان امر و اساتید دانشگاه در تدوین سند امنیت غذایی استان تاکید کرد و گفت: این سند باید با رویکردی علمی و اجرایی و شاخص‌پذیری هدفمند به پیش برود و در آن از تجربه های استان‌های موفق استفاده شود.
وی اضافه کرد: تدوین و اجرای این سند کمبود امکانات و گرایش های غیر علمی را به درستی مشخص می کند و در این مرحله باید با استفاده از مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه های اجرایی مرتبط نسبت به اصلاح امور اقدام کرد.
حقیقی گفت: تعریف مختصاتی که مسیر را برای رسیدن به افق و چشم‌انداز سلامت روشن می کند در سند امنیت غذایی استان ضروریست و باید با حساسیت همکاری های برون بخشی در ایفای نقش دستگاه های مختلف در سند تعریف شود.
وی بیان کرد: سبد غذایی غیر استاندارد منجر به بروزطیف بزرگی بیماری‌های غیرواگیر می‌شود و در این مسیر باید میزان مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی از قبیل جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، محیط زیست، آموزش و پرورش و دانشگاه ها مشخص شود و در قبال تکالیفشان پاسخگو باشند.
چهل و چهارمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با محوریت حمایت طلبی به منظور تدوین و اجرای نظام نامه استانی مدیریت همه‌جانبه سلامت با تکیه بر تدوین برنامه جامع سلامت استان عصر سه شنبه در استانداری مرکزی برگزار شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.