به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی افزود: دستگاه های اجرایی باید در نخستین نشست شورای توسعه و برنامه ریزی سال آتی استان که در هفته آخر فروردین ماه برگزار می شود، گزارش موثری از فعالیت ها در جذب اسناد خزانه اسلامی ارائه دهند.
وی افزود: میزان جذب اسناد خزانه اسلامی از سوی بسیاری از دستگاه های اجرایی استان تاکنون در حد صفر و در بسیاری موارد کمتر از 50 درصد بوده است و نواقص و کاستی ها در این زمینه باید تا 20 فروردین ماه سال آینده اصلاح شود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی و سازمان برنامه و بودجه استان باید از دوم فروردین ماه سال آینده عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص جذب اسناد خزانه را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج آن را در نشست شورای برنامه ریزی استان مطرح کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: شرکت های مادرتخصصی در شهرک صنعتی خیرآباد به دلیل گسترش و استقرار در حاشیه شمالی و پایین دست ریل راه آهن مشکل تردد و عبور و مرور دارند و به همین دلیل مقدمات ساخت جاده دسترسی ازضلع فرودگاه به طول هشت کیلومتر پیش بینی شده و این مهم باید در طرح مجموعه شهری اراک به صورت کارشناسی دیده شود.
آقازاده گفت: برنامه ریزی برای تعریض و 2 بانده کردن جاده اراک - فرودگاه نیز با مشارکت استانداری مرکزی و شهرداری کلانشهر اراک تدوین شده که باید در طرح مجموعه شهری اراک لحاظ شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در طرح های توسعه ای شهرها دامنه اختیارات مدیران استانی برای تصویب و اجرا گسترده است و باید از این ظرفیت نهایت بهره گرفته شود.
علی اکبر کریمی افزود: طرح مجموعه کلانشهر اراک از شهر امیرکبیر تا مهاجران تهیه شده که نیاز است ایجاد فضای سبز به خصوص در منطقه باغات کرهرود و سنجان و حاشیه جاده های اصلی به صورت جدی در آن مطالعه شود.
وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت قطار شهری از شهر امیرکبیر تا شهر مهاجران نیز از موضوعات ضروری در مدیریت شهری کلانشهر اراک است که باید در طرح مجموعه شهری اراک با قوت دیده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از هزار هکتار زمین منطقه سنجان در کنار گذر جدید اراک در مسیر طرح مجموعه شهری اراک است که باید از آن استفاده شود.
وی افزود: استفاده کاربردی و علمی از ظرفیت های تالاب کویری میقان نیز به عنوان یک منطقه بکر گردشگری باید در طرح مجموعه شهری اراک به صورت حساب شده عنوان شود.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی باید مطالبات پیمانکاران و هزینه طرح های عمرانی خود را از محل اسناد خزانه اسلامی تامین کنند.
محمد حسینی افزود: مدیران دستگاه هایی اجرایی باید پیمانکاران خود را در این زمینه توجیه کنند تا زمینه بهره مندی از اسناد خزانه اسلامی برای آن ها فراهم شود چرا که در شرایط کنونی اعتبار عمرانی تنها در قالب این اسناد تخصیص داده شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: از طریق اسناد خزانه امسال هزار و 740 میلیارد ریال به دستگاه های اجرایی تخصیص داده شد که برخی از دستگاه ها ظرفیت جذب بالایی در این خصوص داشته اند اما عملکرد شماری از دستگاه های اجرایی قابل دفاع نیست.
رقیه یادگاری افزود: بسیاری از پیمانکاران تمایلی به دریافت اسناد خزانه ندارند و به همین دلیل در مناقصه های دستگاه های اجرایی شرکت نمی کنند که این مهم دلیل اصلی پایین بودن جذب اسناد خزانه اسلامی استان است.
وی در خصوص طرح های ملی استان نیز گفت: 13 هزار و 500 میلیارد ریال طرح های ملی برای استان تعریف شده و تا کنون تنها 2 هزار و 600 میلیارد ریال تخصیص یافته و با توجه به باز بودن سقف تخصیص این اعتبار تا پایان تیرماه سال آینده، دستگاه های اجرایی باید تلاش مضاعف در این خصوص داشته باشند.
تصویب کلیات طرح مجموعه شهری اراک از شهر جدید امیر کبیر تا شهر مهاجران در پهنه ای به وسعت 133 هزار هکتار و ارزیابی عملکرد دستگاهای اجرایی استان در خصوص جذب اسناد خزانه اسلامی از مهمترین مصوبات این نشست بود.
اراک با 560 هزار نفر جمعیت به عنوان مرکز استان مرکزی شناخته شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.