به گزارش ایرنا، دکتر عباس نیک روش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیشتر این مطالبات در خصوص بیماران بستری حوادث ترافیکی است که به بررسی و تعیین تکلیف نیاز دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودروها دارای بیمه شخص ثالث هستند و در زمان بروز حادثه، باید سرنشینان را تحت پوشش قرار دهند اما در حوزه درمانی، معوقات بسیاری وجود دارد که بیمه ها آن را پرداخت نکرده اند.
نیک روش تصریح کرد: با فرارسیدن ایام نوروز و افزایش تردد مسافران و ضرورت خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به جامعه هدف، ستاد سلامت نوروزی در دانشکده علوم پزشکی ساوه تشکیل شد.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مستمر در روزهای تعطیل به مردم شهرستان و نیز مسافران نوروزی است.
نیک روش گفت: علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی، مطب های خصوصی و درمانگاه ها نیز قرار است در روزهای تعطیل فعالیت داشته باشند.
وی تاکید کرد: مجموعه علوم پزشکی و حوزه های بهداشت و درمان این شهرستان آمادگی کامل برای استقبال از نوروز و ارائه خدمات ضروری به مراجعان را دارند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: کمیته بهداشت و محیط زیست نیز زیر نظر ستاد خدمات سفر این شهرستان تشکیل شده و یکی از وظایف کمیته، پیگیری و اجرای ابلاغیه های نوروزی است.
وی،همچنین از تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی به خصوص رستوران ها با هدف تامین غذای سالم برای شهروندان و میهمانان نوروزی در ایام تعطیل خبر داد.
نیک روش گفت: برای درمان بیماران سکته قلبی و مغزی نیز خدمات ویژه ای با تعیین 2 کد درمانی پیش بینی شده است.

*** پلمب 100 مرکز عرضه مواد غذایی در سال 96
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: طرح بهداشت محیط از 15 اسفند سال جاری با مشارکت 18 ناظر در ساوه و زرندیه ادامه دارد.
دکتر رضا نظری گفت: سامانه تلفنی 190 آماده پذیرش شکایات شهروندان در مورد تخلفات عرضه غذا در رستوران ها است.
وی اظهار کرد: در سال 96 افزون بر 100 مراکز عرضه مواد غذایی در شهرستان های ساوه و زرندیه پلمب و 226 واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه، 11 هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در سال جاری کشف شد.
نظری گفت: بیش از یک هزار و 500 نشست آموزشی در دستگاه های اجرایی، واحدهای تولیدی و مراکز بهداشتی و درمانی در راستای آگاهی بخشی راه های انتشار آنفلوآنزای پرندگان برای 13 هزار نفر از جامعه هدف برگزار شد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد: در راستای اجرای طرح بهداشت دهان و دندان، به 85 درصد از کودکان زیر 2 سال مسواک های انگشتی اهدا شد.

*** تعطیلی بیمارستان حضرت فاطمه (س) تخلف است
معاون درمانی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز در مورد تعطیلی بیمارستان حضرت فاطمه (س) این شهر، گفت: این اقدام خلاف قانون بوده است.
دکتر هادی محنتی اظهار کرد: مجوز فعالیت بیمارستان های بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می شود و هرگونه توقف فعالیت های این مراکز، باید با هماهنگی وزارتخانه باشد.
به گفته دکتر محنتی موضوع تعطیلی بیمارستان حضرت فاطمه (س) به زودی در کمیسیون ماده 11 مطرح و سپس پرونده آن به تعزیرات حکومتی ارجاع می شود.
وی ادامه داد: در ایام نوروز 50 درصد ظرفیت بستری شهرستان در بخش درمان و تمام موسسات و مراکز بهداشتی و درمانی غیر دولتی، مراکز رادیولوژی فعال خواهند بود و اورژانس و دندانپزشکی نیز به صورت شبانه روزی در بیمارستان مدرس خدمات ارائه می کنند.
شهرستان ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
/3075/6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.