پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پیگیری جماران از نامه دانشجویان زیست شناسی و پاسخ انستیتو پاستور؛

دانشجویان: خلاف وعده عمل کردند/ دبیر اجرایی کنگره: تفاوتی در گواهی نامه ها وجود ندارد

برای دانشگاه ها اهمیتی ندارد که تایید از کجا گرفته می شود. مهم این است که گواهی نامه بین المللی شده است و اعتبار دهنده به آن انستیتو پاستور ایران است. این مسئله به رنک برمی گردد نه به دانشگاه ها. اتفاقا گواهی که اکنون صادر شده است، کارآیی بیشتری دارد. رنک آلمان 17 و رنک سوییس 3 است. یعنی گواهی صادر شده اعتبار بیشتری دارد.

«باشگاه مخاطبان» پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران آماده دریافت خبر، عکس، فیلم و سوژه های مخاطبان گرامی است. تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir با جماران در ارتباط باشند. «جماران» آمادگی دارد تا نظرات مسئولان را در این مورد منعکس کند.

روز گذشته تعدادی از دانشجویان شرکت کننده در کارگاه کنگره بین المللی زیست پزشکی که زیر نظر انستیتو پاستور برگزار شده بود، در نامه ای به باشگاه مخاطبان جماران نسبت به نحوه برگزاری کارگاه و چگونگی اعطای گواهی نامه اعتراض کرده بودند. در این نامه که خطاب به مدیر انستیتو پاستور نوشته شده، چنین آمده است :

«مدیریت محترم انستیتو پاستور ایران
با سلام
احتراما گروهی از دانشجویان علوم پزشکی و زیست شناسی به استحضار می رسانند:
کنگره بین المللی زیست پزشکی، تابستان سال جاری اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با علوم زیستی و پزشکی با معرفی انستیتو پاستور به عنوان برگزار کننده ی کارگاه ها کرده است.
 در تابستان از مزایای شرکت در این کارگاه ها اخذ گواهی بین المللی gold certificate مورد تائید کشور آلمان - گواهی تکنیک آموزی تخصصی جهت اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های بین المللی و کسب امتیاز باز آموزی در سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سایت نام برده شده بود.
گواهی مورد تائید انستیتوپاستور ایران در روز برگزاری کارگاه ها دوره ی حضوری را به شرکت کنندگان داده شد.
این در حالی بود که وعده ی دریافت گواهی بین المللی را در طی یک ماه آینده دادند اما در حال حاضر با گذشت ۵ ماه از زمان برگزاری دوره، هیچ گواهی بین المللی توسط دانشجویان و شرکت کنندگان دوره دریافت نشده است. در حال حاضر در سایت icb گواهی بین المللی مورد تائید سوئیس نوشته شده است در حالیکه بسیاری از دانشجویان به قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان در دوره ها شرکت کرده اند و تغییر کشور تائید کننده گواهی خلاف قانون و اخلاق است. در آخرین پیگیری مسئولین به توزیع گواهی در آخرین روز کنگره وعده دادند اما در آخرین روز کنگره با برخورد نامناسب کادر اجرایی باز هم توزیع گواهی به تاخیر افتاد.
همچنین کنگره از کیفیت خوبی برخوردار نبود و تعدادی از سخنرانان معرفی شده در برنامه، در کنگره حضور نداشتند و برنامه های سخنرانی به طور منظم برگزار نشد.
لذا از شما درخواست می کنیم تا این موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار دهید.»
 
پس از ارسال این نامه برای باشگاه مخاطبین، خبرنگار جماران چند و چون ماجرا را از مسئولین برگزاری کارگاه پیگری کرد.
 
اعتبار وابسته به انستیتو پاستور است
دکتر مجید مسگر تهرانی، دبیر اجرایی کنگره در گفت و گو با  خبرنگار جماران در پاسخ به اعتراضات صورت گرفته چنین گفت: انستیتو پاستور به عنوان صادر کننده گواهی نامه اعتبار دارد. کشورهای دیگر تنها رنک دهنده اند و ارتباطی با تایید شدن ندارند. دانشگاه که گواهی نامه را تایید نمی کند. BPUS که مربوط به کشور آلمان می شود تنها یک ممیز است و هیچ تفاوتی ندارد که ممیز به کدام کشور برگردد. مهم این است که پاستور ایران این گواهی نامه را صادر می کند و اعتبار بین المللی دارد.
وی همچنین در این خصوص که بسیاری از شرکت کنندگان برای اخذ پذیرش آلمان در این کارگاه شرکت کرده بودند و حالا دچار مشکل شده اند، گفت:  برای دانشگاه ها  اهمیتی ندارد که تایید از کجا گرفته می شود. مهم این است که گواهی نامه بین المللی شده است و اعتبار دهنده به آن پاستور ایران است. این مسئله به رنک برمی گردد نه به دانشگاه ها. اتفاقا گواهی که اکنون صادر شده است، کارآیی بیشتری دارد. رنک آلمان 17 و رنک سوییس 3 است. یعنی گواهی صادر شده اعتبار بیشتری دارد.
وی ادامه داد: اما به طور کلی حتی اگر BPUS آلمان هم صادر می کرد، برای دانشگاه تفاوتی نداشت. اما دلیل این که چرا الان ایزو از سوییس صادر شده این است که ایزو سوییس زودتر صادر شده است. مدل ایزو هم 2990 است که برای محافل علمی اخذ می شود. ایزویی که به کشور سوییس مربوط می شود زودتر اخذش شد و به همین دلیل با تاییدیه این کشور برای شرکت کنندگان صادر کردیم.
 
گواهی ها صادر شده است
دبیر اجرایی کنگره همچنین در پاسخ به اینکه چرا تاکنون گواهی ها صادر نشده است، گفت: همه گواهی نامه ها هم صادر شده است شرکت کنندگان می توانند یا از طریق پستی و یا حضوری اقدام به دریافت گواهی نامه کنند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.