به گزارش ایرنا، سیدرضا غلامی روز دوشنبه در نشست برنامه سلامت نوروزی استان مرکزی در اراک، افزود: یکی از برنامه های اولویت دار در سلامت نوروزی، بازرسی ویژه از مراکز بین راهی و اقامتی است که با حساسیت بالا دنبال می شود.
وی بیان کرد: بازرسی از اماکن عمومی و پمپ بنزین ها سرویس های بهداشتی پارک ها از دیگر ماموریت های محوری در برنامه سلامت نوروزی است.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تیم های بازرسی نوروزی در استان های مسافرپذیر برای ایام تعطیلات سال نو با ظرفیت بالاتری دیده شده است.
وی گفت: استان مرکزی در برنامه سلامت نوروزی پارسال رتبه پنجم کشور را کسب کرد که با برنامه های ویژه نظارتی باید در ایام سال نو رتبه بهتری را به دست آورد.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: رویکرد وزارت بهداشت در بازرسی ها درحال تغییر است و شیوه های مدرن جایگزین روش های سنتی می شود.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 100 بازرس، 20 پشتیبان و 12 کادر آزمایشگاهی در برنامه سلامت نوروزی استان مرکزی مشارکت دارند و بر روند فعالیت 20 هزار اماکن مشمول پایش سلامت نوروزی استان نظارت می کنند.
دکتر جواد نظری افزود: تضمین سلامت شهروندان و مسافران از مهمترین اهداف برنامه سلامت نوروزی است و بارزسان در راستای اجرای این برنامه باید همه تلاش خود را در نظارت ویژه بر بهداشت فردی، مواد غذایی، آب و تجهیزات ساختمانی به کار گیرند و از هیچ خطایی چشم پوشی نکنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:بازرسان در برنامه سلامت نوروزی از آموزش و آگاه سازی مردم در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز غافل نشوند.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده هر مورد خلاف و یا داشتن شکایت در خصوص مسائل بهداشتی می توانند موارد را از طریق شماره 190 اطلاع دهند.
برنامه سلامت نوروزی استان مرکزی همزمان با سراسر کشور از 15 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه 97 برگزار می شود.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.