به گزارش ایرنا، علی اکبر احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور(17 اسفند ماه)، افزود: تقویت فرهنگ کتابخوانی با شاخص های توسعه ارتباط تنگاتنگی دارد و اجرای طرح کتابخانه گردی با هدف انس هرچه بیشتر مردم با کتاب دنبال می شود.
وی اظهار کرد: نخستین بار در کشور این طرح از پنجشنبه هفته جاری در سطح 12 کتابخانه عمومی استان مرکزی شامل کتابخانه های عمومی اقبال آشتیانی در آشتیان، ابراهیم دهگان در اراک، پروفسور حسابی در تفرش، شهید بهشتی(ره) در خمین، معراج در خنداب، اشراق در دلیجان، امام علی (ع) در مامونیه، شهید هاشمی نژاد درساوه، سردار شهید امیری در شازند، قائم مقام فراهانی در فرمهین، فخرالدین عراقی در کمیجان و کتابخانه عمومی علامه طباطبائی در محلات انجام می شود.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: طرح کتابخانه‌گردی موجب می شود که گروه‌های مرجع شامل هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان در کتابخانه‌ها حضور پیدا کنند و با تشویق و ترغیب قشرهای مختلف مردم به خصوص کودکان و نوجواناندر راستای دانامحوری مشارکت عملی داشته باشند.
احمدی افزود: سند ترویج کتاب و کتابخوانی آبان ماه امسال در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شد که طرح کتابخانه گردی از نتایج آن است.
وی اظهار کرد: کتابخانه های عمومی استان 17 اسفند ماه میزبان مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اهالی فرهنگ و ادب، اصحاب رسانه و عموم دوستداران کتاب است.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در این روز عضویت افتخاری عموم بازدیدکنندگان از این کتابخانه های عمومی توسط کتابداران انجام می شود.
وی بیان کرد: با اجرای طرح کتابخانه‌ گردی در 17 اسفندماه، مسئولان با حضور در کتابخانه‌ها ضمن ایجاد فرصتی برای مطالعه، با مشکلات و کمبودها آشنا می‌شوند و این حرکت فرهنگی زمینه ‌ساز ایجاد نهضت کتابخوانی خواهد بود.
استان مرکزی 73 کتابخانه و 53 هزار و 169 عضو کتابخوان فعال دارد.
سه و 75 صدم درصد مردم استان مرکزی عضو کتابخانه ها هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.