رضا میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شکارچیان غیرمجاز در قالب پنج گروه در بهمن ماه امسال توسط یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست در عرصه های طبیعی این استان شناسایی و دستگیر شده اند.
وی بیان کرد: 2 نفر از این شکارچیان قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند و تمامی شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده برای پیگیری به مقام های قضایی تحویل شدند.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: از این شکارچیان متخلف چهار قبضه اسلحه ساچمه زنی، یک اسلحه گلوله زنی، 46 عدد فشنگ ساچمه زنی و 9 فشنگ گلوله زنی کشف و ضبط شده است.
میرزایی عنوان کرد: در بهمن ماه امسال 6 مورد شکار غیر مجاز پرندگان، 2 شکار غیر مجاز پستانداران و چهار مورد زنده گیری پرندگان (تحویل 2 قطعه دلیجه از دوستداران طبیعت، یک قطعه باکلان بزرگ و یک قطعه زاغی) و حمل غیرمجاز سه بهله شاهین و 2 قطعه مرغ شاخدار نیز گزارش شده است.
وی، با هشدار به قانون شکنان و متعدیان به حقوق حیات وحش، گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی با جدیت در عرصه های طبیعی استان حضور دارد و با شکارچیان متخلف برخورد می کند.
استان مرکزی در امتداد زاگرس قرار گرفته که عرصه ای برخوردار از ظرفیت های طبیعی نظیر انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی و دشت را در خود دارد.
تاکنون 363 گونه جانوری شامل 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 20 گونه دوزیست، 17گونه آبزی و یک هزار و 336 گونه گیاهی در استان مرکزی شناسایی شده است.
12 و 25 صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب 11 منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه ها و پناهگاه های حیات وحش کشور محسوب می شوند.
مناطق تحت حمایت استان مرکزی شامل 2 منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک و الوند خمین، 2 پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، مناطق شکار ممنوع بازرجان تفرش، کلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر است.
منطقه حفاظت شده 70 قله اراک دارای حدود 97 هزار هکتار وسعت و اولوند خمین هشت هزار و 600 هکتار است.
استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.