سرهنگ محمدرضا سراوانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان توسط ماموران ایست و بازرسی بخش مرزی داشلی برون و در بازدید از یک خودرو پراید به دست آمد.
وی افزود: صیاد متخلف، 31 ساله و اهل گنبدکاووس است که پرندگان زنده را در داخل کیسه برنج محبوس کرده بود که به مراجع قضایی معرفی و پرندگان نیز در طبیعت رها شدند.
به گزارش ایرنا، کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.
این گونه ها پروازی سریع داشته و اغلب به صورت گروه های بزرگ زندگی می کنند.
پیش از این نیز در آذرماه امسال، در پنج مرحله مختلف و در مجموع 109 قطعه پرنده زنده کوکر توسط ماموران هنگ مرزی اترک از صیادان متخلف در مناطق مرزی گنبدکاووس کشف شده بود.
گنبدکاووس با سه تالاب بین المللی که محل فرود پرندگان مهاجر است و نیز 350 هزار هکتار مرتع درشرق گلستان واقع است.
فرمانده هنگ مرزی اترک با تشریح اقدامات روز گذشته ماموران این هنگ در بازارچه مرزی اینچه برون برای مبارزه با کالای قاچاق و فاقد مجوزهای بهداشتی گفت: کشف و ضبط قریب به 510 کیلوگرم انواع شکلات خارجی که فاقد مجوز قانونی از گمرک و سازمان غذا بود و تحویل فرد متخلف به مراجع قضایی از جمله این اقدامات است.
وی افزود: ماموران هنگ مرزی اترک در بازدید از واحدهای صنفی مستقر در بازارچه مرزی اینچه برون به منظور جلوگیری از نگهداری و خرید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در این بازارچه که با هماهنگی مقام قضایی انجام شد از یک واحد صنفی مقدار 287 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشی شامل اسپری، ادوکلن،کرم ضدلک و ماسک های صورت که فاقد برچسب سازمان غذا و دارو و هولوگرام بود کشف و فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردند.
هنگ مرزی اترک مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان در محدوده استان گلستان به طول قریب به 350 کیلومتر را برعهده دارد و مقر آن در شهرستان گنبدکاووس است.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.