دکتر محسن شانقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گروه ها متشکل از 30 نفر از بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به صورت دوره ای از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه طیور زنده در استان بازدید می کنند.
وی ادامه داد: امسال چهار هزار و 560 مورد پایش، مراقبت و بازدید، چهار هزار و 787 مورد نمونه برداری و هشت هزار و 426 مورد آزمایش از مرغداری ها، کشتارگاه ها، پرنده فروشی ها، تالاب ها و آبگیرهای استان نجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: برای مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق پرندگان در این استان، ستاد پیشگیری از این بیماری در شهرستان های دلیجان، محلات، آشتیان، کمیجان، زرندیه و ساوه تشکیل شده است و از حمل طیور غیر مجاز به استان جلوگیری می شود.
وی از تشکیل تیم قرنطینه با حضور برخی از دستگاه های اجرایی و خدمت رسان برای مقابله با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی خبر داد و گفت: آمادگی کامل برای رسیدگی به مشکلات احتمالی در استان وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، آموزش و آشنایی مردم و مرغداران برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان را یکی از برنامه های اولویت دار دامپزشکی استان عنوان کرد و افزود: بر این اساس تا کنون 60 هزار دست نوشته در واحدهای تولید مرغ توزیع شده است.
دکتر شانقی توصیه کرد: پرنده فروشان دوره گرد از عوامل مهم شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و خرید طیور از این افراد ممنوع است.
وی از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده عرضه تخم مرغ بدون نشان از خرید این محصول خودداری و موارد تخلف را با شماره 1512 به اداره های دامپزشکی در شهرستان های اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1995/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.