شهیندخت مولاوردی شامگاه دوشنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در این آیین نامه ها شهروندان برای تحقق حق شهروندی صرفا با سیستم قضایی روبه رو نبوده و می توانند با بهره گیری از سیستم غیر قضایی که در اختیار آنان قرار می گیرد، در کوتاه ترین زمان ممکن پیگیر حقوق خود باشند.
وی ادامه داد: یکی از نهاد ها، نهاد ملی حقوق بشر و حقوق شهروندی است که شکل گیری آن به کوتاه شدن مسیر احقاق حقوق شهروندی می انجامد.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: با تدوین برنامه های راهبردی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دستگاه ها از یک الگوی واحد برای اصلاح و توسعه نظام حقوقی خود تبعیت می کنند که این مهم قدم مثبتی در مسیر رفع چالش های پیش روی منشور حقوق شهروندی است.
وی گفت: نهادینه سازی آموزش و استفاده از آرا و نظرات مختلف در جامعه با رویکرد اصلاح پذیری و مشارکت جویی از اهداف منشور حقوق شهروندی است که برای تحقق این مهم سرمایه گذاری آموزشی در دستور کار دولت قرار دارد.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سال آینده طبق سازکارهای پیش بینی شده، عملکرد دستگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی یاد آور شد: بیش از یک صد سال از تاریخ مبارزات حق طلبی انقلاب مشروطه می گذرد و اکنون دولتی بر سر کار آمده است که تحقق حقوق شهروندی را از اولویت های خود می داند.
مولاوردی افزود: مصوبات و برنامه های حقوق شهروندی در گذشته توسط مجلس تصویب شده است و اکنون 19 عنوان لایحه در چارچوب منشور حقوق شهروندی در معاونت حقوقی شناسایی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: مشکلات بسیاری در زمینه حقوق شهروندی در جامعه وجود دارد که با توجه به کسب آرای بالای رئیس جمهور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مردم منتظر رفع این مشکلات هستند.
حسن طاهر احمدی افزود: حدود یک هزار نفر از نیازمندان به خدمات، توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی شناسایی شده و به آنان کمک رسانی می شود.
وی ادامه داد: چهار هزار نفر دانشجو در 54 رشته دانشگاه علوم پزشکی اراک به تحصیل اشتغال دارند که 250 نفر آنان در 11 رشته تخصصی از جمله جراحی مغز اعصاب و ارتوپدی مشغول به تحصیل هستند.
دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با استاندار مرکزی، حضور در همایش شورای دانش آموزی، نشست مشترک با کارگروه بانوان و سازمان های مردم نهاد استان از جمله برنامه های سفر یک روزه دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی به استان مرکزی بود/
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.