به گزارش ایرنا، رئیس هیات مدیره مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان در این مراسم هدف از برگزاری این سمپوزیوم را توسعه فرهنگ داوری در جامعه بیان کرد و گفت: متاسفانه قشر وکلا، حقوقدان ها و کارشناسان دادگستری کمتر به مقوله داوری و میانجیگری وارد شده اند.
رضا برادران اظهار کرد: در این سمپوزیوم موضوعاتی از جمله تببین استقلال داور و بحث داوری در دعاوی بزرگ مورد بحث و بررسی حقوقدان ها قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: استقلال داور، یکی از موارد مهمی است که در دنیا مطرح می باشد ولی اینگونه تصور می شود که وقتی مسائل به داوری می رود، داور زیر نظر دادگاه فعالیت می کند در حالیکه باید این فرهنگ در جامعه ترویج شود که داور استقلال کامل دارد.
رئیس هیات مدیره مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان افزود: باید این نکته نیز در جامعه تبیین شود که داوری، صرف دعاوی کوچک نیست بلکه در دعاوی بزرگ نیز بسیار موثر و تاثیرگذار است.
برادران یادآور شد: سازمان های جهانی در زمینه داوری و توسعه فرهنگ صلح و دوستی در کشورهای فرانسه و سوئیس مستقرند و مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان درصدد پیوستن به این سازمان هاست.
وی افزود: برای پیوستن به مجامع جهانی داوری، مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان در حال تهیه استانداردهای آیین نامه ای است.
وی تصریح کرد: اعضای رسمی مجمع که دوره های مجمع را طی کرده اند 376 نفر هستند و اعضای داورهای مجمع، بیش از 20 داور هستند که به پرونده ها رسیدگی می کنند.
برادران با بیان اینکه این مجمع از مهر 94 فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: در سال گذشته 176پرونده در این مجمع رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.
وی همچنین به بیش از یکهزار مشاوره رایگان در کلینیک حقوقی مجمع در سال گذشته اشاره کرد.
سمپوزیوم بین المللی حقوق داوری با حضور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری و رئیس اتحادیه انجمن های حقوقی ایران و همچنین تعدادی از اساتید حقوق کشور فرانسه به مدت یک روز در اصفهان برگزار شد.
مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان، نخستین مجمع داوری سازمان مردم‌ نهاد کشور است که با هدف ترویج فرهنگ صلح و دوستی از طریق روش‌ های غیرقضایی و جایگزین کردن آن ها به جای روش‌ های قضایی و کاهش حجم و رسیدگی سریع تر به پرونده‌‌های قضایی در دادگاه‌ها فعالیت می کند.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.