دکتر جواد جواهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:با ساخت و راه اندازی کلینیک تخصصی بیمارستانی امام خمینی (ره) و جذب پزشکان متخصص، شمار بیماران پذیرش شده در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل 50 درصد و نسبت به سال 94، 100 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پذیرش بیمار در این کلینیک تخصصی در سال 94 معادل 41هزار و 787 نفر بود که در سال گذشته به 66 هزار نفر و 10 ماه امسال به 82 هزار و 844 نفر رسیده است.
وی اظهارکرد: فضای جدید کلینیک تخصصی ویژه بیمارستانی خمین یک سال است که به بهره برداری شده و امسال 15 پزشک متخصص در این مرکز درمان دولتی در خمین جذب شده اند.
دکتر جواهری بیان کرد: در مجموع 35 پزشک متخصص در این مرکز درمانی در رشته های جراحی، داخلی، پوست، ارتوپدی، زنان، چشم، اطفال، قلب، توانبخشی ، گوش و حلق و بینی ارولوژی ، اعصاب و روان، مغز و اعصاب و عفونی فعالیت دارند.
وی افزود: کلینیک تخصصی خمین نخستین مرکز تخصصی ویژه بیمارستانی در استان مرکزی است که در زمستان پارسال در زمینی به مساحت یک هزار و 400 مترمربع با زیر بنای 750 متر در جوار بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر ساخته شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: برای ساخت و تجهیز این کلینیک 13 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این مرکز مجهز به امکانات پیشرفته پزشکی برای ارایه خدمات هرچه بهتر به مراجعه کنندگان است.
جواهری بیان کرد: 95 درصد نیازهای تخصصی درمانی خمین با راه اندازی این مرکز رفع شده و تنها جراح مغز و اعصاب که نیازمند تجهیزات پزشکی خاصی است نیازند تامین اعتبار است و اکنون در این کلینیک انجام نمی شود.
وی تصریح کرد: با راه اندازی بیمارستان 130 تختخوابی در حال ساخت خمین در نیمه دوم سال آینده، این شهرستان به زودی تبدیل به قطب درمان استان مرکزی می شود.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است که ضریب اشغال تخت آن 75 درصد است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.