حمید رضا کاوند روزدوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اراضی کشاورزی این شهرستان دارای خرده مالک هستند یا سند مالکیت ندارند که این تنگناها باعث شده از طرح آبیاری نوین استقبال نشود.
وی اظهارکرد: به منظور اجرای سامانه های آبیاری نوین، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر این اساس، طرح مطالعاتی و بررسی یکپارچه سازی اراضی کشاورزی دودهک در حال اجرا است تا 300 هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه به صورت جامع زیر پوشش طرح ابیاری نوین قرار گیرد.
کاوند بیان کرد: کاهش مصرف آب، افزایش بهره وری تولید، کاهش مصرف انرژی و افزایش عملکرد از مزایای اجرای این طرح، در روستای دودهک است.
رئیس اداره فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی دلیجان با یادآوری خشکسالی های اخیر در شهرستان دلیجان گفت: برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، مشارکت و همکاری کشاورزان و بهره برداران ضروری است.
کاوند افزود: ازسال 76 که اجرای طرح آبیاری نوین در این شهرستان کلید خورده، تاکنون 858 هکتارزمین های کشاورزی این شهرستان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در یکسال گذشته 65 هکتار اراضی این شهرستان با 4 چهار میلیارد و 550 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و 2 میلیارد ریال آورده شخصی زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار گرفت.
رئیس اداره فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی دلیجان گفت: طرح های نوین به جای روش های غرقابی و سنتی، بهره وری آبیاری را تا 90 درصد افزایش می دهد.
وسعت اراضی کشاورزی آبی شهرستان دلیجان 6 هزار و 400 هکتار شامل چهار هزار و 200 هکتار اراضی زراعی و مابقی باغی است است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 51 هزار نفر جمعیت است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.