به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده شامگاه دوشنبه در دیدار با مردم شهر آستانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، افزود: تنگناهای مالی و اعتباری، امکان ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ مقیاس را محدود کرده و رویکرد دولت در چنین وضعیتی بهره گیری از کارگاه های کوچک و خانگی به ویژه در مناطق محروم و روستایی است.
وی ادامه داد: آستانه از شهرهای تاریخی و زیارتی استان مرکزی است که با برنامه ریزی توان تبدیل به قطب گردشگری و مذهبی را دارد.
استاندار مرکزی گفت: بناهای تاریخی و بارگاه امامزادگان شهر آستانه دچار فرسایش شده است و نیازمند بازسازی و استحکام بخشی است.
آقازاده افزود: پیگیری برای راه اندازی کارخانه قند شازند و شرکت بهنوش در شهر آستانه از برنامه های اولویت دار استانداری است و تلاش می شود مشکلات این واحدها هر چه سریعتر برطرف شود.
وی گفت: دولت با همه توان پای در راه خدمت به مردم گذاشته و امید است که بتوان مشکلات انباشته و پیچیده از قبل را با همراهی مردم حل کرد و رونق اقتصادی و اشتغال را توسعه داد.
فرماندار شهرستان شازند نیز در این دیدار مردمی گفت: 105 طرح در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر 233 میلیارد ریال از دهه فجر سال گذشته تا کنون درشازند به بهره برداری رسیده است.
غلامعباس میرزایی افزود: بهره برداری از این طرح ها 704 فرصت شغلی ایجاد کرده است که 380 شغل در صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی و پالایشگاه و بقیه در سایر حوزه ها ایجاد شده است.
وی ادامه داد: 150 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی به شهرستان شازند اختصاص یافته است که پیش بینی می شود این تسهیلات 200 تا 300 شغل جدید برای این شهرستان به همراه داشته باشد.
فرماندار شازند نرخ بیکاری این شهرستان را 11 درصد عنوان کرد و گفت: هفت هزار بیکار در این شهرستان وجود دارد که سه هزار و 500 نفر آنان در پی تعطیلی کارخانه قند شازند به خیل بیکاران پیوسته اند.
در چهارمین روز از دهه مبارک فجر 6 طرح عمرانی، آبرسانی و کشاورزی با حضور استاندار مرکزی در شهرستان های خنداب و شازند به بهره برداری رسید.
استاندار مرکزی در سفر به شهرستان شازند با حضور در آستان مقدس امامزاده سهل بن علی(ع) مشکلات این مکان مذهبی را مورد بررسی قرار داد.
استاندار مرکزی در این سفر از نمایشگاه شهدای شهر آستانه در مدرسه فاطمیه بازدید کرد.
شازند در 33 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.