محمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت سوگیری برنامه های اقتصادی خود در کشور را بر راهبردهای اقتصاد مقاومتی به ویزه باروری اقتصاد روستایی، تولید ثرورت و اشتغال پایدار در مناطق کمتر برخوردار قرار داده و تحقق این مهم مستلزم آن است که روان سازی در ارائه تسهیلات بانکی ایجاد شود.
وی اظهار کرد: هدایت گری برنامه های اجرایی و دستورالعمل های کشوری در سطوح مختلف موضوعی است که در استان مرکزی باید جدی گرفته شود و این مهم در سطح شهرها و روستاها ارتقا یابد تا شاخصه های توسعه رشد کند.
نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در خانه ملت خاطرنشان کرد: معضلاتی که از سیاست های نادرست در سال های قبل به حوزه تولید به ارث رسیده بود موجب شده که تولیدکنندگان مجبور به دریافت وام بانکی با سودهای بالا شوند که به منظور کمک به چرخ های تولید در استان مرکزی با صدور بخشنامه ای ویژه قرار شده که مبالغ سود استمهال تسهیلات بانکی از منابع دولتی تامین شود تا تولید کننده فرصتی برای رونق تولید و اشتغالزایی داشته باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: هرچند رونق حوزه گردشگری به عنوان اولویت برنامه های دولت تعیین شده اما استان مرکزی و مناطق فراهان، آشتیان و تفرش با وجود ظرفیت های بکر هنوز در حوزه گردشگری سهم و جایگاه بایسته ای را ندارند و می طلبد که با برنامه ای حساب شده با هدایتگری اصولی منابع این بخش بارور شود.
وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری با نرخ سود 6 درصد را در حوزه سرمایه گذاری درگردش مشاغل خرد صنعتی و کشاورزی در اختیار دارد گفت: استان مرکزی باید از این فرصت به بهترین شکل در بعد مشاغل خانگی و روستایی و رونق گردشگری بهره ببرد.
وی یادآور شد: استان مرکزی در قلب ایران و با موقعیت جغرافیایی ممتاز باید در سطح وزن و شان خود در اقتصاد نقش افرینی کند و سرمایه گذاری بر حوزه دانش بنیان، تکمیل زنجیره و خوشه های تولید، بهبود حوزه کسب و کار خرد و اصناف و همچنی تقویت و تکمیل زیرساخت ها و بخش های وابسته صادرات از موضوعاتی است که باید به صورت جدی در حوزه اقتصادی استان رصد و دنبال شود.
استان مرکزی حدود سه هزار واحد تولیدی بزرک، کوچک و متوسط دارد و به عنوان دوم قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعتی مطرح است و از نظر تنوع محصولات نیز در رتبه تخست کشور قرار گرفته است.
این استان با 12 شهرستان و 33 شهر،یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.