مهدی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه در کانون امام خمینی (ره) برپا شده و 500 اثر علمی، اختراع و ابتکار از دانش آموزان دوره ابتدایی به مدت یک هفته در آن به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: طرح های ارائه شده در بخش های علم و فناوری، تحقیق و پژوهش، طراحی و ساخت، منابع طبیعی و محیط زیست با کم ترین هزینه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش خمین افزود: دانش آموزان پژوهشگر در این نمایشگاه در کنار آثار و ابتکارات خود، توضیحات لازم را به بازدید کنندگان ارایه می دهند.
محمدی با اشاره به برپایی نمایشگاه ملی جابربن حیان در چهار سطح آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری ادامه داد: محافظت از محیط زیست، افزایش حس کنجکاوی در دانش آموزان نسبت به شناخت پدیده ها، ایجاد خلاقیت بیشتر دانش آموزان، کمک به یادگیری گروهی و تقویت مهارت پژوهش و فعالیت های حل مساله از جمله رویکردهای اصلی جشنواره جابربن حیان است.
وی یاد آور شد: جشنواره جابربن حیان یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان ابتدایی است که یک ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان برقرار می کند.
محمدی اظهار کرد: این طرح دارای پنج سطح از جمله جمع‏آوری نمونه همراه با طبقه‏بندی، مدل، نمایش، تحقیق و روش حل مسئله است که دانش‏آموزان پایه‏های اول تا سوم ابتدایی می‏توانند در سطح اول و دانش‏آموزان پایه‏های چهارم و پنجم می‏توانند در همه‎ سطح‏ها شرکت کنند.
مدیر آموزش و پرورش خمین تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، دانش‏آموزان، تحقیقات و پژوهش‏های خود را در موضوع‏ها و بخش‎های مختلف تهیه می‏کنند که این طرح‏ها در جشنواره‎ی کشوری جابربن‏حیان ارائه می‏شود.
18 هزار و 500 دانش آموز در خمین مشغول به تحصیل هستند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.