به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز پنجشنبه درحاشیه آیین بهره برداری از طرح های اقتصادی خمین در جمع اصحاب رسانه، افزود: منابع مالی ایجاد و تکمیل این طرح ها در مجموع 25 هزار میلیارد ریال است که نسبت به سرمایه گذاری طرح های دهه فجر پارسال 2 و نیم برابر شده است.
وی اظهارکرد: در دهه فجر پارسال 790 پروژه با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار هزار و 500 نفر در این استان به بهره برداری رسید.
استاندار استان مرکزی گفت: با بهره برداری از طرح های اقتصادی و عمرانی دهه فجر امسال در 12 منطقه استان مرکزی، هفت هزار و 500 فرصت شغلی جدید فراهم می شود.
آقازاده ادامه داد: باوجود چالش‌ها تلاش مضاعفی در امور اجرایی استان جریان دارد که حاصل جدیت مدیران، مردم و سرمایه‌گذاران است.
وی با بیان اینکه اکثر فتتاح استان در دهه فجر امسال در راستای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در دهه فجر همچنین دیدار با 600 خانواده شهدا توسط مدیران استانی و شهرستانی پیش بینی شده است.
استاندار استان مرکزی در ارتباط با نرخ بیکاری خمین، گفت: نرخ بیکاری خمین از میانگین استانی بالاتر است اما، با راه اندازی واحدهای صنعتی بزرگ نظیر پتروشیمی ، پروژه های صنعتی و کشاورزی پیش بینی می شود برای بیش از یک هزار نفر شغل جدید فراهم شود.
آقازاده ادامه داد: 90 درصد از شرکت خودروسازی سایپا در خمین را آرین موتور ژاپن خریداری کرده است و انتظار می رود تا یک سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی بیان کرد: این طرح صنعتی تاثیر به سزایی در کاهش نرخ بیکاری خمین خواهد داشت.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: شرکت نساجی خمین نیز نعطیل شده به با رایزنی بانک عامل این شرکت به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود و فعال شدن آن بیش از یک هزار نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم فراهم می کند.
آقازاده با بیان اینکه 200 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در خمین تخصیص یافته است، ادامه داد: با این اعتبار حداقل 200 نفر در روستاهای این شهرستان مشغول به کار می شوند و به اقتصاد راکد خمین تحرک می بخشد.
استاندار استان مرکزی در ارتباط با جاده خمین - شارند، گفت: این جاده از مسیرهای مهم اقتصادی و گردشگری است.
آقازاده افزود: معدن سرب و روی واقع در این جاده می تواند به کانون اشتغال برای استان تبدیل شود و تحقق این هدف نیاز دارد که جاده خمین - شازند تعریض و چهار بانده شود.
وی افزود : 9 هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای راه های استان مرکزی مصوب شده که از این میزان 2 هزار و 300 میلیارد ریال معادل کمتر از یک سوم تخصیص یافته است.
برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان مرکزی با حضور اعضای شورای اداری این استان در زادگاه امام راحل کلید خورد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.