به گزارش ایرنا، مهدی حاجیلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح زیر کشت جو در کمیجان، یک هزار و 850 هکتار است که در سال جاری به دلیل سرمازدگی نسبت به سال گذشته با میانگین 2 تن در هکتار شاهد کاهش 30 درصدی هستیم.
وی پیش بینی کرد:در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و 700 تن جو در اراضی کمیجان تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی کمیجان خاطرنشان کرد: خرید محصول جو تولیدی کمیجان برای دومین سال متوالی با قیمت تضمینی و در بورس محصولات کشاورزی انجام می شود و همچنین در سال جاری قیمت تضمینی گندم مبلغ 10 هزار و سی ریال برای هر کیلوگرم مشخص شده است.
حاجیلو گفت: اطمینان کشاورزان از خرید محصول، پرداخت قیمت تضمینی محصول توسط بورس و بقیه آن توسط دولت، تحرک اقتصادی و کشاورزی پویا به علت حذف دلالان و حصول آمار خرید، تولید محصول کشاورزی و رسیدن به آمار دقیق که مبنای برنامه ریزی است از جمله موارد خرید به شیوه تضمینی است.
وی اظهار کرد: جو نام علمی یکی از غلات یک ساله و از خانواده گرامینه است که خاستگاه آن در دامنه های کوهای زاگرس است و در ایران نیز بعد از گندم بیشترین سطح زراعی را شامل می شود.
مدیر جهاد کشاورزی کمیجان خاطرنشان کرد: برداشت جو به صورت مکانیزه از 28 خرداد ماه جاری در شهرستان آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.
کمیجان از توابع استان مرکزی و دارای 39 هزار نفر جمعیت است که در 101 کیلومتری اراک واقع شده است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.