به گزارش ایرنا رضا اردکانیان در سومین سفر استانی خود به استان مرکزی با حضور در سالن آمفی تئاتر بیت امام خمینی(ره) طرح های آب و برق استان‌های مرکزی، همدان و خراسان رضوی را از طریق ویدئوکنفرانس بهره برداری کرد.

*** بهره برداری از طرح های برق رسانی در استان مرکزی
این طرح ها شامل، پست‌های 63.20 کیلوولت در شهر صنعتی محلات، دودهک دلیجان و اراک است که با هدف تامین برق مطمئن در مناطق یاد شده اجرا شده اند.
سه طرح شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اعتباری بالغ بر 475 میلیارد ریال به منظور تداوم توزیع مطمئن و پایدار نیروی برق، رضایت‌مندی مشترکان، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود بهره برداری شد.
وزیر نیرو در این آیین طرح جهادی اصلاح 450 کیلومتر شبکه فرسوده برق و تبدیل به کابل خودنگهدار وهمچنین تامین برق 13هزار و 600 مشترک جدید شهری و روستایی را بهره برداری کرد.
همچنین در ادامه، عملیات اجرایی طرح های کابل کشی فشار متوسط زمینی به طول 25 کیلومتر در شهرستان‌های اراک و ساوه آغاز شد.

*** بهره‌برداری از فاز اول آبرسانی مجتمع فتح آباد چناران در خراسان رضوی
برای اجرای این پروژه 14 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری خط انتقال، احداث سه باب مخزن ذخیره با ظرفیت 660 مترمکعب، ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ و اجرای سه مورد حصارکشی تاسیسات انجام شده است.
اعتبار هزینه شده این پروژه 16 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه است.
در بخش اول طرح، مجتمع آبرسانی فتح آباد چناران خراسان رضوی بیش از 500 خانوار در 9 روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.
عملیات اجرایی بخش دوم این پروژه نیز کلید خورد که در این مرحله 22 کیلومتر لوله‌گذاری، یک حلقه چاه حفر و انشعابات خانگی با اعتبار 27 میلیارد ریال نصب می شود.

*** بهره برداری از طرح تأمین آب شرب سالم مجتمع جنت‌آباد اسدآباد
اردکانیان همچنین در ادامه این ویدئو کنفرانس طرح تأمین آب شرب سالم مجتمع جنت آباد شهرستان اسدآباد در استان همدان را با اعتبارر 88 میلیارد و 914 میلیون ریال به صورت ویدیو کنفرانس بهره برداری کرد.
با اجرای و تکمیل این مجتمع آبرسانی در 15 کیلومتری اسدآباد نیاز آبی 14 روستای احمد آباد، بادخوره، پل شکسته(خسروآباد)، پیرشمس الدین، جنت آباد، دولت آباد، سیف آباد، علی آباد پیرشمس الدین، مزرعه بید، موسی آباد، نصرت آباد، ولی آباد، وندر آباد را تأمین شد.
با بهره برداری از این طرح، سه هزار و 827 خانوار با جمعیت 14 هزار و 293 نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
این طرح با ظرفیت منابع آب50 لیتر در ثانیه، دارای 56 کیلومتر خطوط انتقال، 86 کیلومتر شبکه توزیع، 335 مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب و ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 42 لیتر در ثانیه است.
وزیر نیرو در جریان سفر خود به استان مرکزی، طرح آبرسانی به خمین را بهره برداری کرد.
بهره برداری از سه طرح برق منطقه ای باختر با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال از دیگر برنامه های سفر اردکانیان به استان مرکزی بود.
دیدار با آیت الله دری نجف آبادی و شرکت در نشست شورای مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی از دیگر برنامه های وزیر نیرو به استان مرکزی است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.