محمدرضا سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها در زمینه تولید پرچم، روغن موتور، بازیافت فولاد و چدن، تولید لوله از پی وی سی، کاغذسازی و تولید کننده اکسل عقب و جلوی خودروی سواری و وانت است که برای تکمیل و راه اندازی آن ها در مجموع یک هزار و 596 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال 174 نفر به طور مستقیم در خمین فراهم شده است.
سلیمانی گفت: تمامی این واحدهای صنعتی به جز پرچم سازی در شهرک صنعتی خمین استقرار دارند و دومین واحد تولید کننده پرچم در شهرستان خمین نیز در حوالی روستای حشمتیه احداث شده است.
به گفته وی سال گذشته با سیاست های تشویقی دولت تدبیر و امید برای افزایش سرمایه گذاری صنعتی در زادگاه معمار کبیر انقلاب، 188 میلیارد و 518 میلیون ریال در تنها شهرک صنعتی این شهرستان سرمایه گذاری شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت خمین اظهار کرد: در سال جاری همچنین 13 پروانه بهره برداری صنعتی در این شهرستان صادر شده است.
سلیمانی افزود: حجم سرمایه گذاری این واحدها 124 هزار و 994 میلیون ریال است که با بهره برداری از آن ها زمینه اشتغال 140 نفر در این شهرستان فراهم شد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 21 فقره پروانه تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان صادر شده است که با اجرا، تکمیل و بهره برداری این واحدها 530 فرصت شغلی ایجاد می شود.
سلیمانی حجم سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این واحدها را حدود 900 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: زمینه فعالیت این واحدها درصنایع غذایی، فلزی و تولید کودهای ارگانیک است.
160 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در خمین فعال است که حدود 2 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.