به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با اشاره به سختگیری برخی از دستگاه های اجرایی نسبت به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، افزود: ملاک ما برای بررسی عملکرد مدیران دستگاه های اقتصادی کمک به سرمایه گذاری در استان است بنابراین سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت باید اسامی دستگاه هایی که همکاری نمی کنند را به ما اعلام کنند.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: همکاری نکردن دستگاه ها در جذب سرمایه گذاری ملاک مهمی برای تغییرات مدیریتی است چرا که نمی توانیم با مدیرانی که به جای کمک به تولید چوب لای چرخ آن می گذارند و تفسیرهای محدود کننده از قانون دارند، مماشات کنیم.
زاهدی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت باید وضعیت واحدهای مشکل دار را بررسی کنند و مشکل واحدهایی را که چندبار سرمایه در گردش دریافت کرده اما همچنان مشکل دارند را برای همیشه حل کنند.
وی افزود: همچنین باید وضعیت متقاضیان دریافت تسهیلات در بخش تولید که مراجعه نمی کنند را یکبار برای همیشه تعیین تکلیف کرد تا در آمار استان مرتب تکرار نشوند.
زاهدی همچنین گفت: وضعیت اعطای تسهیلات در بخش کشاورزی استان نسبت به بخش صنعت مناسب نیست و باید بانک ها و جهاد کشاورزی مشکلات این حوزه را نسبت به سایر استان ها بررسی کرده و مرتفع سازند.
وی با بیان اینکه ما مدیران در کنار وظایف اداری خود دارای رسالت اجتماعی نیز هستیم، گفت: تا اشتغال نباشد مشکلات اجتماعی ما حل نمی شود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مسائل مورد توجه در اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت است که باید به واحدهای فرسوده و دارای فناوری قدیمی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه تا پایان سال فرصت کمی داریم و باید کارگروه ها و مدیران بانک ها به شکل جدی تری برای کمک به تولید فعال شوند، ادامه داد: باید سرعت کار را در این چهار ماه باقی مانده سال بالا ببریم تا تسهیلات بیشتری به واحدها و طرح های تولیدی استان پرداخت شود و شاهد ایجاد فرصت های شغلی جدید باشیم.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد.
این استان همچنین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.