حسن قربانی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان خمین افزود: حدود 2 هزار میلیارد اعتبار نیز از محل اعتبارات دولتی، ارزش افزوده و درآمد شهرداری ها تامین شده که مجموع این اعتبارات جوابگوی طرح های در حال اجرا و هزینه های شهرداری ها نیست.
وی ادامه داد: برخی از شهرهای استان به دلیل برنامه های کوتاه مدت با چالش هایی روبرو هستند که رفع این مشکلات نیاز به تدوین برنامه های بلند مدت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دارد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی به جذب بی ضابطه نیروی انسانی در شهرداری های استان به ویژه خمین اشاره کرد و افزود: جذب نیروی انسانی غیر منطبق با نیاز مدیریت شهری، پرداخت حقوق در شهرداری ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اجرای تقاطع غیرهمسطح خمین - محلات از نظر پیشرفت فیزیکی رضایت بخش است و پیش بینی می شود تا نیمه سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
احمد مرزبان افزود: تقاطع غیر همسطع خمین - محلات به طول 285 متر، با 17 متر عرض عرشه و 9 دهانه سی متری، افقی جدید در عرصه حمل و نقل و ترافیک شهرستان خمین و جاده های ارتباطی این منطقه خواهد بود.
وی ادامه داد: اجرا و تکمیل این طرح، موجب تسهیل رفت و آمد و روانی ترافیک درون و برون شهری این شهرستان می‌شود.
مرزبان گفت: سه طرح پیشنهادی برای تکمیل میدانی در مسیر خمین - گلپایگان به شورای ترافیک معرفی شده است که در صورت تصویب و بررسی کارشناساسی، اجرایی می شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: عملیات اجرایی طرح تقاطع غیر همسطح محور خمین - محلات از سال 1390 آغاز شده و روند کندی را سپری می کند.
سید مهدی ساداتی بر تکمیل تقاطع غیر همسطح در محور خمین - محلات تاکید کرد و افزود: لازم است مسئولان در اجرا و تکمیل این طرح سرعت عمل بیشتری را در دستور کار قرار دهند.
وی بر اصلاح شکل هندسی میدان حجاب و تعیین تکلیف و صدور سند مالکیت ساختمان جدید شهرداری در حال ساخت خمین، تاکید کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.